خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

هسته مشورتی نخبگان با هدف کمک به مشکلات تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۴۰

استاندار قزوین گفت: با هدف کمک به حل مسائل و مشکلات استان و کمک به توسعه آن در ابعاد مختلف با استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و دانشمند، هسته مشورتی نخبگان قزوین تشکیل و فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور  در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید بنیاد ملی نخبگان استان قزوین اظهار کرد: بسیاری از موانع و مشکلات استان با به‌کارگیری اندیشه نخبگان قابل حل است و توجه به این موضوع می تواند موجب ایجاد تعادل و توازن و پیشبرد امور در بسیاری از حوزه ها شود.

استاندار قزوین با اشاره به ضرورت ایفای نقش ملی جامعه نخبگان استان، افزود: اگر بتوانیم از  ظرفیت عظیم نخبگان به خوبی بهره ببریم قطار توسعه و پیشرفت کشور با سرعت دوچندان حرکت خواهد کرد.

جمالی پور با بیان اینکه مسیر تعالی و پیشرفت جامعه در گرو حضور و مشارکت موثر نخبگان است، بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی بنیادهای نخبگان استانی، ایجاد کارگروه‌های تخصصی برمبنای مقتضیات زمانی،مکانی و منطقه‌ای استان است که موجب جهت دهی هدفمند در امورات و فعالیت های توسعه ای می شود.

او ادامه داد: با نگاه به تاریخ قزوین می بینیم که این سرزمین پایگاه علمی کشور بوده و بزرگان و اندیشمندان به نامی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرده و وجود دانشمندان و علمای تراز اول در این استان گواه بر این ادعاست.

نماینده عالی دولت در استان، استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی را کاری بسیار مهم و حساس دانست و تصریح کرد: بنیاد نخبگان یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایگاه‌های کشف و تربیت نخبگان در جامعه داست.

استاندار ابراز کرد: متاسفانه با وجود برخورداری از نخبگان بزرگ علمی در کشور و استان قادر نبوده ایم که از این ظرفیت ها به خوبی برای خلق ثروت و کمک به توسعه میهن اسلامی خود استفاده کنیم و در این رابطه نیازمند یک بازنگری هستیم.

جمالی پور بر توسعه و تقویت شرکت‌های دانش بنیان در استان تاکید کرد و افزود: بنیاد نخبگان و مراکز علمی باید در کنار دانشگاه‌ها بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان همت گذارند تا شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

او خاطرنشان کرد: قزوین از حیث برخورداری افراد مستعد و نخبه بسیار ثروتمند و غنی است و ظرفیت‌های بسیار عظیمی در این استان شکل گرفته و باید در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور از این ظرفیت‌ها به شکل شایسته بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: در دوران مدیریت رئیس سابق بنیاد نخبگان  ارتباط عمیقی بین علم و صنعت ایجاد شده بود و انتظار داریم این ارتباط در دوران مدیریت جدید نیز تداوم داشته باشد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات کریم افشار رئیس پیشین بنیاد نخبگان قزوین، علی رجب پور به عنوان سرپرست این بنیاد در استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز