خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد:

ممانعت از انتشار یکهزار تن گاز گلخانه ای با راه اندازی نیروگاه خورشیدی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۱۱

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

 به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری با اشاره به اینکه از ابتدای نصب نیروگاه های خورشیدی در سال 92 تا پایان مهرماه سال جاری حدود یک میلیون و 600 هزار کیلووات ساعت برق در شهر اصفهان تولید شده است، اظهار کرد: با توجه به عدم استفاده از سوخت های فسیلی در تولید برق تاکنون از انتشار بیش از یک هزار و 105 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده که تاثیر مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته است.    

او گفت: تاکنون ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی توسط شهرداری اصفهان احداث شده است که در حال حاضر تمام آنها به صورت کامل و با ظرفیت نامی در حال تولید انرژی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد بهره گیری از انرژی ‌های تجدیدپذیر در شهرداری اصفهان افزود: بر اساس برنامه ریزی مدیریت شهری در خصوص توسعه انرژی‌ های تجدیدپذیر در اصفهان، حرکت به سمت اجرایی شدن این موضوع از اهداف اولویت دار شهرداری اصفهان است.   

او تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت به کارگیری توسعه انرژی‌‌های تجدیدپذیر به منظور جلوگیری از آلودگی ‌های محیط زیستی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، باید به صورت کامل شاهد به کارگیری انرژی های پاک باشیم.

امیری ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، توسعه نیروگاه های مقیاس کوچک و متوسط می تواند در دستور کار باشد.

او با اشاره به نیروگاه های خورشیدی شهرداری گفت: ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.   

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اتصال نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی سالن اجلاس اشاره و اظهار کرد: این نیروگاه از سال گذشته به شبکه سراسری توزیع برق متصل شده است و ماهانه 15 هزار کیلووات ساعت به ظرفیت شبکه سراسری برق اضافه می کند.   

او افزود: این میزان تولید انرژی الکتریکی از محل نیروگاه های خورشیدی باعث کنترل و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن به محیط زیست شده است به گونه ای که از چند سال گذشته که ساخت نیروگاه های خورشیدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته تا مهرماه سال جاری از انتشار بیش از یک هزار و 105 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز