خبرگزاری کار ایران

عدم پرداخت به‌موقع خسارات به مشترکان برق/ تعلل در انتخاب شرکت بیمه‌گر/ توضیحات توانیر

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۰۱

عدم انتخاب شرکت بیمه‌گر، باعث سردرگمی خسارت دیدگان ناشی از نوسانات برق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی‌که در قبوض برق مشترکان، به‌صورت ماهانه مبلغی بابت بیمه کسر می‌شود، حدود یک سال است که به دلیل عدم وجود شرکت بیمه‌گر، مشترکان خسارت‌دیده موفق به دریافت هزینه‌های خسارات خود نشده‌اند.

ادارات برق در پاسخ به پرسش‌های مشترکان خود می‌گویند: هنوز شرکت بیمه‌گر برای پرداخت خسارات مشخص نشده است.

با توجه به اینکه فلسفه‌ استفاده از خدمات بیمه، جبران سریع خسارات وارده است، این تعلل چندین ماهه در پرداخت غرامت‌ها، باعث ضرر و زیان به مشترکانی شده که خواهان استفاده از حقوق قانونی خود هستند، زیرا با افزایش روزافزون قیمت‌ها در بازار، عدم پرداخت به‌موقع خسارات، باعث بی‌ارزش شدن هزینه‌ی دریافتی که قرار است با تأخیر انجام شود، می‌شود.

 سال گذشته یک شرکت بیمه به‌عنوان طرف قرارداد شرکت توانیر، متولی پرداخت خسارات بود که تاکنون جایگزینی برای این شرکت انتخاب نشده است.

در همین رابطه، روابط عمومی شرکت توانیر توضیح داد: با توجه به نوع مناقصه، انجام تشریفات برگزاری آن، فرآیندی زمان‌بر بوده که قریب 45 روز تا دو ماه حداقل به طول می‌انجامد. بر اساس پیگیری‌های مکرر انجام‌شده در تاریخ 21 آبان ماه بازگشایی اسناد انجام شده که در صورت رعایت کلیه موارد، شرکت بیمه‌گر در این تاریخ مشخص خواهد شد. درصورتی‌که به هر دلیل امکان اعلام برنده مناقصه نباشد، ‌مناقصه تجدید خواهد شد. امید است با ملاحظات انجام‌شده شرکت بیمه‌گر در ماه جاری مشخص شود.

شرکت توانیر با راه‌اندازی سامانه مکانیزه ثبت خسارت بخشی از فرآیند جبران خسارات را انجام داده است. با مشخص شدن شرکت بیمه‌گر و وجود سامانه مذکور پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و در حداقل زمان مطالبات پرداخت می‌گردد. امید است پس از تعیین شرکت بیمه‌گر طی دو ماه کلیه خسارات معوقه پرداخت شود.

همچنین طی سال جاری، 11915 پرونده خسارت در سامانه مکانیزه ثبت شده این در حالی است که در سنوات قبل به دلیل وجود سامانه صرفاً ثبت اطلاعات پس از تعیین شرکت بیمه‌گر محقق می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز