خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

راه آهن چابهار- زاهدان یک پروژه بزرگ راهبردی برای کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۶۶۲

استاندار سیستان وبلوچستان گفت:طرح بزرگ راه‌آهن استان یک پروژه بزرگ راهبردی و از مفاخر مهندسی کشور و بزرگترین و پیچیده ترین طرح هاست.

به گزارش ایلنا، احمدعلی موهبتی استاندار درباره پروژه بزرگ راه‌آهن چابهار - زاهدان اظهار داشت:  سال گذشته ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ملی به این پروژه اختصاص یافت و این امر در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور اجرا شد که مبین توجه خاص نظام و مسئولان به این استان است.

 او  با بیان اینکه راه آهن یک مزیت بسیار موثر در حوزه تجارت و ترانزیت استان است که با اختصاص این اعتبار با شتاب فزاینده ای در حال اجراست، افزود: با راه اندازی این پروژه اولین بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود و امکان ترانزیت کالا و تردد های بین المللی را در کریدور شمال به جنوب فراهم می کند.

 استاندار همچنین ادامه داد: با اتصال این مسیر ریلی به چابهار یک تحول در شبکه ریلی داخل کشور ایجاد خواهد شد و تحولات بزرگی در مبادلات کالا به جز افغانستان به کشورهای آسیای میانه به وجود می‌آورد و عملاً به شبکه داخلی یک کشور یک بندر بسیار مهم استراتژیک و راهبردی اتصال پیدا می کند.

 این مقام افزود: راه راه آهن چابهار- زاهدان- میلک به طول ۷۳۰ کیلومتر در ۸ قطعه و در دولت تدبیر و امید آغاز شد و در حال حاضر با صرف اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال با ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

او اضافه کرد: پروژه راه آهن زاهدان- زابل- میلک به طول ۲۶۷ کیلومتر در سال ۹۷ آغاز شد و عملیات قطعه ۴ آن در حال انجام می باشد.

 نماینده عالی دولت در استان افزود: برای اجرای این طرح بزرگ حدود ۶۲۸ کیلومتر مسیر حد فاصل زاهدان تا چابهار ریل گذاری می شود و عملیات زیر سازی این مسیر در حدود ۶۰ درصد انجام شده و مابقی عملیات اجرایی با روند بسیار مناسبی در حال انجام است.

او تصریح کرد:  در مجموع برای احداث این مسیر به انضمام ایستگاه ها و خطوط فرعی احتیاج به ۷۳۰ کیلومتر مسیر ریل گذاری شده نیاز است که نشان دهنده یک اقدام بسیار بزرگ است.

او  ادامه داد: در طول این مسیر باید حدود ۳۱ کیلومتر پل و تونل در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام شود که این کار نیز با روند خوبی در حال اجراست.

موهبتی گفت: هم اکنون نیز ۱۸ کیلومتر از این خط در مرحله ریل گذاری قرار دارد.

استاندار همچنین افزود : حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی مختلف متخصص، نیروی مجری، کارگری و عمل کننده در ۱۴۰ جبهه کاری در طول مسیر این پروژه ی بزرگ مشغول به کار هستند.

او خاطرنشان کرد: میزان ظرفیتی که در سال اول برای جابجایی بار بر روی این خط ریلی پیش‌بینی شده  حداقل ۲ میلیون تن و حداکثر ۷ میلیون تن است که با بهره برداری از این طرح اثرات آن را در حوزه‌های مختلف معادن، گردشگری، تولید محصولات گرمسیری و کشاورزی شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز