خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس:

محدودیت تردد در دوایر قضایی فارس

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۴۲۸

رئیس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر لزوم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی کارکنان دستگاه قضایی در فارس، از اعمال محدودیت‌هایی بر تردد افراد در دوایر مختلف فضایی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به مصوبه کمیته پدافند غیرعامل دادگستری فارس در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با توجه به افزایش روزافزون آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از این بیماری، گفت: از این پس ورود افراد فاقد سمت در پرونده‌ها، به محاکم قضایی ممنوع است.

موسوی افزود: برای کاهش حداکثری حضور فیزیکی ارباب رجوع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیگیری روند پرونده‌های قضایی از سوی ذینفعان، از طریق سامانه الکترونیک قضایی انجام شده و ارسال لایحه، درخواست، دادخواست و اطلاع از نتیجه آراء نیز از طریق سامانه های الکترونیکی cms و ثنا و ارائه لایحه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس از توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز به ویژه ماسک در مجموعه‌های قضایی استان خبر داد و گفت: ورودی اماکن دادگستری ها به مایع ضدعفونی کننده دست تجهیز شده است و برای مصونیت هر چه بیشتر در برابر بیماری کرونا، ضرورت دارد کارکنان و مراجعان به مجتمع های قضایی تا حد امکان از ماسک سه لایه و استاندارد استفاده کنند.

موسوی بر توجه ویژه به مددجویان زندان‌ها و قرنطینه زندانیانی که پس از اتمام مرخصی به زندان باز می‌گردند تأکید و خاطرنشان کرد: پروتکل های بهداشتی در محیط زندان رعایت می‌شود و به همین منظور علیرغم قرنطینه زندانیانی که پس از اتمام مرخصی به زندان باز می‌گردند، از کُل زندانیان به شکل دوره‌ای تست کرونا گرفته می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از جابه‌جایی زندانیان از زندان به محاکم قضایی و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص، سیستم ویدئو کنفرانس برای اخذ اظهارات زندانیان راه اندازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی بر تعامل و همراهی دادگستری استان فارس با مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید و اضافه کرد: با متخلفین و اشخاصی که پروتکل های بهداشتی را نادیده  گرفته و رعایت نمی کنند در چارچوب قوانین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز