خبرگزاری کار ایران

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در زنجان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۲۸۴

به گفته استاندار زنجان تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به معنای حذف ستاد کرونا و کمیته های آن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،فتح الله حقیقی، در جلسه ستاد کرونا استان اظهار کرد: تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به معنای حذف ستاد کرونا و کمیته هایآن نیست.

استاندار زنجان، با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا باید به صورت جدی و اجرایی در سریع‌ترین زمان به وظایف خود عمل کند، ادامه داد: قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز به ترتیب با مسئولیت فرمانداران و بخشداران تشکیل می‌شود.

او بر ضرورت ارائه گزارش‌های قرارگاه به صورت روزانه و هفتگی خاطرنشان کرد: قرارگاه بایستی به آسیب‌شناسی دلایل عدم اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا بپردازد، خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع رسانی و جو روانی قرارگاه نیز فعال خواهد بود که به رصد دقیق اخبار مرتبط با کرونا خواهد پرداخت.

استاندار زنجان بر ضرورت برقراری آرامش در جامعه با توجه به شرایط حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: نباید ببینیم که رسانه ها هرچه می خواهند در خصوص کرونا درج کنند.

حقیقی افزود: با هر یک از دستگاه ها، اصناف و افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمیکنند در چارچوب قانون برخورد خواهد شد چرا که این پروتکل ها برای حفظ سلامتی عموم رعایت می شود.

به گفته استاندار زنجان، مهمترین اصل در پیشگیری از ویروس کرونا، شست و شوی مداوم دست ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

او با اشاره به اینکه افردی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از حقوق اجتماعی محروم می شوند، ادامه داد: این افراد در صورت ابتلا به کرونا باید هزینه‌های بیمارستان را به صورت قیمت تمام‌شده پرداخت کنند.

حقیقی با یادآوری اینکه هر گونه تجمعی ممنوع است، ادامه داد: مطب های پزشکی نیز باید براساس پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در سخنانی به روند افزایش کرونا با شیب ملایم گفت: هم‌اکنون ۶۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده و نقاهتگاه‌ها نیز فعال شده‌اند و ۲۰ نفر در نقاهتگاه‌ها تحت مراقبت هستند.

پرویز قزلباش به نمونه گیری سرپایی از ۶۷ هزار نفر در استان اشاره کرد و گفت: نمونه آزمایشگاهی بیش از ۲۴ هزار نفر، مثبت شناسایی شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سومین آزمایشگاه تست کرونا در فاز اول در حوزه بهداشت، راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز