خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:

۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین زیر کشت جو است

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۲۳۶

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین با هدف کمک به تامین زنجیره خوراک دام به زیر کشت جو رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی اظهار کرد: از ابتدای فصل کشت محصولات زراعی تاکنون ؛ بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت جو رفته و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یادآور شد: در سال زراعی جاری؛ برنامه ابلاغی کشت جو برای استان ۳۷ هزار هکتار تعیین شده است.

بنیادی افزود : از این میزان ۲۹ هزار هکتارجو آبی و ۸ هزار هکتار به کشت جو دیم اختصاص دارد.

او  ادامه داد: از این میزان اراضی کشاورزی تاکنون ۳۰ هزار هکتار جو کشت شده که معادل ۸۰ درصد کشت این محصول می باشد.

این مسئول سطح سبز جو آبی در مزارع کشاورزی استان را حدود ۱۲ هزار هکتار ذکر کرد .

بنیادی با بیان اینکه افزایش کشت جو با هدف کمک به تامین نیازهای واحدهای دامی در زمینه خوراک از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: امسال ارقام جو بهمن، جلگه ، مهتاب و به رخ در مزارع کشاورزی استان کشت شده است.

به گفته وی کشت محصول جو در استان قزوین از تا نیمه اول آذر ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود تولید جو امسال نسبت به سال گذشته در استان قزوین ۲۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز