خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت ذرت از مزارع سرپل ذهاب

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۴۸

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از سطح ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع سرپلذهاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه علی سلیمانی مدیر  جهاد کشاورزی سرپل ذهاب افزود :  سطح زیر کشت ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص داده شده و در سطح هزار هکتار نیز ذرت علوفه‌ای کشت شده است.

سلیمانی میانگین تولید ذرت دانه‌ای در سرپل ذهاب را ۹ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۵۱ هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او همچنین با اشاره به میانگین تولید ۶۵ تن در هکتار ذرت علوفه‌ای خاطرنشان کرد: برآورد شده است از سطح هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای ۶۵ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت ذرت را در اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول انجام می‌دهند، گفت: کار برداشت ذرت در این شهرستان تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

سلیمانی افزود: سال گذشته ۵ هزار هکتار ذرت در مزارع سرپل ذهاب کشت شد که امسال با بهره برداری از سامانه گرمسیری این میزان هزار و ۷۰۰ هکتار افزایش یافته است.

او  همچنین قیمت خرید توافقی ذرت علوفه‌ای را ۳ هزار و ۵۰۰ ریال و قیمت ذرت دانه‌ای را ۴ هزار تا ۴ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام کرد.

شهرستان سرپل ذهاب ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز