خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان خبرداد:

بازرسی بیش از ۲۵۰۰ فقره طرح طاها از اصناف قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۱۲

مدیرکل استاندارد استان قزوین از انجام ۲ هزار و ۵۶۹ فقره بازرسی از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح طاها توسط کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس صارمی با اعلام این خبر گفت: این طرح (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) با هدف پیشگیری از عرضه کالاهای غیراستاندارد در بازار اجرا می شود.

مدیرکل استاندارد استان افزود: ۷۷ فقره کالا در جریان بازرسی های انجام شده کارشناسان اداره کل استاندارد از واحدهای صنفی، برای انجام آزمون نمونه برداری شده است.  

صارمی با بیان اینکه کالای غیراستاندارد تهدیدی برای سلامت و ایمنی شهروندان جامعه است، بیان کرد: کالاهای نمونه برداری شده اگر در آزمون های انجام شده وضعیتی مغایر با استانداردهای تعریف شده داشته باشند، اقدامات حقوقی لازم برای برخورد با تولیدکننده آن انجام می شود.

او ادامه داد: پیش بینی می شود در قالب این طرح تا پایان امسال میزان بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان به بیش از پنج هزار فقره افزایش یابد.

این مسئول با بیان اینکه نظارت های استاندارد در حوزه تولید موجب ارتقای کیفیت آنها شده و به سود تولید داخلی است، گفت: در قالب طرح طاها از انواع واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و پوشاک، مکانیکی و واحدهای خدماتی بازرسی می شود.

او در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه کالاهای استاندارد مراتب را برای رسیدگی به سامانه ۱۵۱۷ اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز