خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد:

کشف ۱۵ سایت و حساب کاربری «فروش نوزاد»/ کلاهبرداری مجرمان از شهروندان خواهان نوزاد

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۹۵۶

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از کلاهبرداری مجرمان سایبری از شهروندان خواهان نوزاد؛ کشف ۱۵ سایت و حساب کاربری فروش نوزادان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به جرایم تکامل یافته در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: پدیده فضای مجازی وقوع برخی جرائم را تسهیل کرده و جرائمی از قبیل خرید و فروش نوزاد را تبدیل به جرائم تکامل یافته کرده است.

وی افزود: حدود ۱۵ سایت و حساب برای فروش نوزدان در فضای مجازی کشف شد. پس از پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم که تمامی این جرائم بوسیله فرد خاصی مدیریت می‌شود. با اقدامات همکارانم در پلیس فتا طی ۴۸ ساعت توانستیم تا دو نوزاد چند ماهه و چند روزه را پیدا کنیم.

سایت‌های فروش نوزاد؛ نوزادی برای فروش ندارند

وی افزود: پیگیری‌های پلیس فتا مخصوص امروز و دیروز نیست و همکاران ما همیشه در این حوزه فعالیت دارند. نکته مهم‌تر در خرید و فروش نوزاد توسط سایت‌های مختلف این است که در بسیاری از این معاملات حتی نوزادی به فروش نمی‌رسد و با آگهی‌هایی که در فضای مجازی انتشار می‌یابد کلاهبرداری از خواهان نوزادان صورت می‌گیرد.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: تا به این لحظه تعداد کثیری از این افراد را دستگیر کرده ایم؛ اما دغدغه اصلی پلیس، امنیت روانی جامعه است.

سرهنگ گودرزی گفت: ضریب نفوذ اینترنت طی چند سال گذشته به شدت بالا رفته است؛ اما متاسفانه فرهنگ ما متناسب با آن پیشرفت نکرده و این اتفاق منجر به ظهور مشکلات و تعارض‌هایی در قالب جرائم سایبری شده است. اما به این نکته هم باید توجه کنیم که فضای مجازی خدمات ارزنده‌ای همچون دولت و بانکداری الکترونیک را در کنار مضرات خود ارائه داده است.

وی افزود: وظیفه پلیس ایجاد آسودگی و امنیت خاطر در رابطه با استفاده از فضای مجازی است و این روند هر روز در حال بهبود است؛ اما بسیاری از اقدامات نیروی پلیس به پسارویداد‌ها برمی‌گردد. خوشبختانه به دلیل توانمندی بالای پلیس سایبری تا به این لحظه بالغ بر ۸۰ درصد پرونده‌های این حوزه به نتیجه رسیده اند و این آمار نشان از اهمیت ویژه سلامت روانی مردم جامعه برای پلیس فتا است. علاوه بر آن پلیس سایبری اقدامات فرهنگی متعددی را در راستای گسترش آگاهی و فرهنگ انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز