خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۹۳۳

معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های تامین مسکن در ۲۰ استان کشور طی پنج ماه اخیر برای ۵۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده که نسبت به ۱۷ سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید اوحدی در نشست امضای تفاهمنامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی‌خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین، افزود:بحث مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری باید در خود استان‌ها حل شود و امضای این تفاهمنامه‌ها اقدام بسیار موثری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای حل مشکلات مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران به ۲۰ استان کشور سفر کرده‌ایم، اضافه کرد: واقعا ظرفیت حل این مشکلات در خود استان‌ها وجود دارد و خوشبختانه تمامی مسئولان در استان‌ها برای حل این مشکلات از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند.

اوحدی با اشاره به مشکلات بیمه دی در خدمات رسانی به جامعه ایثارگران، افزود: با اقدامات صورت گرفته، همه مشکلات این بیمه از جمله مشکل کمبود اعتبار برطرف شده است و سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی انباشته آن تسویه شد.

این مسئول با اشاره به تحقق مطالبات جامعه ایثارگران از پاداش بازنشستگی، ذخیره مرخصی و افزایش حقوق والدین شهدا، گفت: جزو دستگاه‌هایی بودیم که همسازی حقوق بازنشستگان را بدون کمترین مشکلی انجام دادیم و بسیاری از مطالبات این جامعه را که از سال ۹۰ و از دولت قبل باقیمانده بود، پرداخت کردیم.

وی گفت: خداوند را شاکر هستیم که پرداخت مطالبات به حق جامعه ایثارگری، آرامشی نسبی را در میان این قشر ایجاد کرده است و خیز بلندی را برای حل مشکلات مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران برداشته ایم.

معاون رئیس جمهوری افزود: هرکجا عزیز جانبازی، خانواده شهدا و ایثارگری اگر بیشتر از ۴۸ ساعت در تهیه تمامی داروهای خارجی و داخلی حتی پزشک خصوصی با مشکل مواجه شود، آن را از ضعف مدیریت در استان می‌دانیم که باید سریعا مرتفع شود.

اوحدی افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد کرده ایم و تمامی مراکز درمانی، طرف قرارداد بیمه دی شده اند که قبلا سابقه نداشت و اتفاق بسیار خوبی است.

وی در خصوص تامین واکسن آنفلوآنزا برای جامعه ایثارگران، افزود: متاسفانه کشورهای استکباری که دم از حقوق بشر می‌زنند اجازه نداده اند که یک واکسن انفلوآنزا وارد کشور شود و تا به امروز هلال احمر نتوانسته است به جز ۱۰۰ هزار واکسن اولیه، واکسن‌های جدیدی وارد کند.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: بخشی از این واکسن‌ها در حدود ۵۰ هزار فقره را به جانبازان بالای ۵۰ درصد در منازل آنها تزریق کردیم و امیدواریم بتوانیم ۱۰ هزار واکسن دیگر را برای والدینی که سن بالایی دارند و آسیب پذیر هستند تهیه کنیم.

وی با اشاره به موضوع خودروی جانبازان بالای ۵۵ درصد، افزود: براساس قانون جامع خدمات ایثارگران،دولت باید به جانبازان بالای ۵۰ درصد خودرو بدهد و ۵۰ درصد آن باید بلاعوض باشد درحالیکه متاسفانه بودجه بنیاد در سال ۹۹ با ۳۰ درصد کسری مواجه است و باید این موضوع در بودجه سال جاری دیده شود.

این مسئول گفت: از مجلس یازدهم که مجلسی انقلابی و جهادی است تقاضا داریم از ظرفیت‌های قانونی به ما کمک کند تا بخشی از این کمبودها را جبران کنیم.

وی در خصوص استخدام فرزندان شهدا و ایثاگران، گفت: دولت مکلف و موظف است که همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را که تعداد آنها بالای ۳۰ هزار نفر است استخدام کند و چون باید استخدام دولتی از طریق آزمون انجام شود، قرار شده است که یک آزمون استخدامی ویژه آنها برگزار شود.

اوحدی در ادامه با تاکید بر اینکه، بر خدمت به مردم در آموزه‌های اسلامی بسیار تاکید شده است، افزود: کدام توفیق بالاتر از این است که انسان، قدمی برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران بردارد که امام راحل با صراحت تمام، خدمت به خانواده شهدا را خدمت به نبی گرامی اسلامی توصیف کردند.

وی گفت: ما از توجه و حمایت استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران تشکر می کنیم و باید در ماه‌های پایانی دولت، سرعت کار را برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگران افزایش دهیم.

در ادامه این جلسه تفاهمنامه تامین زمین برای ساخت هزار و ۵۰۰ واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز