خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد:

فعالیت اصناف پرخطر در راستای کاهش روند شیوع کرونا محدود می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۸۵

فرماندار رشت با اشاره به روند شتاب وار و افزایشی شیوع کرونا در سطح کشور و استان، از اجرای طرح محدودسازی زمان فعالیت اصناف پرخطر در سطح شهرستان رشت همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،علی فتح اللهی در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش آمار تعداد مبتلایان به ویروس کوید 19 در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: نگاه اجمالی به نمودار تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان متاسفانه نمایانگر شیب تند صعودی شیوع این بیماری در طی این مدت است.

فرماندار رشت با بیان اینکه مباحث معیشتی و سلامت از دغدغه های کنونی جامعه است، تصریح کرد: مطمئناً مسئولان به تعطیلی مشاغل و به تبع آن جلوگیری از کسب روزی حلال افراد جامعه راضی نیستند، اما برای قطع زنجیره بیماری ناگزیر از انجام آن هستیم.

وی با اشاره به تلفات روزانه بیشتر از 400 نفری کرونا در کشور افزود: رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی در روزهای گذشته توسط تمامی افراد جامعه و در مکان های عمومی می توانست شرایطی مطلوبی را رقم زند که نیازی به اتخاذ تصمیم های سخت گیرانه کنونی نباشد.

مقام عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه در همین راستا فعالیت  اصناف  پرخطر در سطح مراکز استان ها  تا قبل از ساعت 6 عصر محدود می شود،  خاطرنشان کرد: طرح مذکور از امروز(۲۰ آبان) آغاز و تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت و چنانچه عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و بهبودی شرایط اقدام نکنند، مطمئناً زمان اجرای این طرح تداوم خواهد یافت.

 فتح الهی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه، بیان کرد: با همکاری رسانه‌ها می‌توان آموزش عمومی را افزایش داده و خطرات ناشی از این بیماری را بیش از پیش به اطلاع عموم مردم رساند.

 فرماندار شهرستان رشت اتخاذ تصمیمی درست و کارشناسی شده در سطح استانی را در مدیریت و کنترل شیوع این بیماری منحوس، اساسی دانست و اظهار داشت:  باید با توجه به شرایط منطقه مشکلات شناسایی و بنا بر آن تصمیمات استانی و شهرستانی در گیلان اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت شغلی منجر به برقراری امنیت اجتماعی خواهد شد، اظهار داشت: با تعطیلی اصناف، باید راهکاری برای مشکلات معیشتی، مالیات، بیمه و اجاره این قشر اندیشیده شود.

 فتح اللهی رعایت شئون انسانی را در برخورد با مردم در اجرای این طرح، بسیار مهم خواند و تصریح کرد: در بحران کرونا ویروس و اجرای طرح‌های قهریه همه دستگاه‌های اجرایی در تامین امکانات اداری مسئول بوده تا در مقابله با مشکلات جبران‌ناپذیر این چنینی، بتوان به درستی تصمیم‌سازی کرد.

فرماندار شهرستان رشت با استقبال از پیشنهادات سازنده برای رفع مشکلات معیشتی مردم، افزود: این پیشنهادها به صورت مکتوب به استانداری ارسال خواهد شد و اکیپ های موردنظر برای نظارت و بازرسی به خصوص در نقاط پر ازدحام در سطح شهرستان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: کلیه ادارات و سازمان ها به خصوص آن دسته از اداراتی که داری جامعه هدف بزرگی هستند، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبین خود از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز