خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان خبرداد:

اجرای طرح نماد در ۲۹۶ واحد آموزشی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۵۰

معاون امور پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح نماد در ۲۹۶ واحد آموزشی استان قزوین در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام علی انصاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت خاص مدارس امسال با جدیت و در بستر شبکه شاد پیگیری و اجرا می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می‌شود.

انصاری با بیان اینکه طرح نماد از سال ۹۶ در استان قزوین آغاز شده است، بیان کرد: در حال حاضر طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی به صورت پایلوت در شهرستان البرز و در چند واحد آموزشی ناحیه یک قزوین و در تمام مقاطع تحصیلی در حال اجرا است .

وی با اشاره به اینکه طرح نماد می تواند دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور کند، افزود: محوری‌ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی و ارتقا و پیشگیری از آسیب‌ها، طرح نماد است.

این مسئول اضافه کرد: در اجرای این طرح از معلمان و مدیران مدارس خواسته شده ارتباط صمیمانه تری با دانش آموزان خود داشته باشند تا زودتر برخی از مشکلات، مسائل و آسیب‌های که این قشر از جامعه با آن درگیر هستند شناسایی کرده و برای حل آن اقدام کنند .

حجت الاسلام انصاری بر لزوم مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: طبق قانون در اجرای طرح نماد ۹ دستگاه اجرایی در استان باید با آموزش و پرورش همکاری مستمر و فعال داشته باشند .

 وی تصریح کرد: این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و موثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ درصد از دانش آموزان استان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و بخشی نیز در معرض آسیب هستند که باید توسط کارشناسان برای حل این معضلات چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز