خبرگزاری کار ایران

با حضور نمکی انجام شد؛

افتتاح 66 پروژه «ره سلامت» در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۱۶

با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 66 پروژه "ره سلامت" در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این برنامه نهمین پویش «ره سلامت» است که برگزار می شود، گفت: محور این طرح را بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران و شناسایی سریع آنها و افزایش تست ها به ۴۰ هزار مورد در روز که اکنون ۲۵ هزار مورد است و بنا داریم تست ها را به ۱۰۰ هزار مورد در روز برسانیم.

وی گفت: در این طرح از ظرفیت بسیج، مساجد، محلات و خیرین و روحانیت استفاده می کنیم و هرخانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل خواهیم‌ کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تصریح کرد : برآورد ما این است که با همدلی و با محور آموزش از بار بیماری بکاهیم و بر روی پیشگیری متمرکز شویم و در این راستا نقش حوزه بهداشت پررنگ می شود.

نمکی، از همراهی و همکاری نیروهای مسلح و استانداران در طول مدت زمان شیوع کرونا در کشور قدردانی کرد.

 در ادامه مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار داشت: امروز ۶۶ پروژه در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود و تا پایان سال‌جاری نیز ۵۴ پروژه دیگر هم در حوزه سلامت مورد بهره‌برداری قرارخواهد گرفت.

وی افزود: مرکز فوق تخصصی آنژیوگرافی و اینترونشال و رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین مراکز کشور شامل؛ یک دستگاه مدرن «ام آی آر» ۱۲ تخت ICU، اتاق عمل و کلاس های مختلف آموزشی است که برای آن ۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مرادی اضافه کرد: راه اندازی مرکز فوق تخصصی آنژیوگرافی و رادیولوژی این مجموعه کمک شایانی در مدیریت حوادث عروقی، سکته مغزی و قلبی در غرب کشور می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا نباید مانع توسعه شود، گفت: تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی و... مقداری کار پیشرفت پروژه‌ها را سخت و کند کرده اما سعی شده این مشکلات مانعی برای ادامه روند توسعه در استان نشود، البته با توجه به شرایط فعلا کلنگ‌زنی در استان انجام نمی‌شود.

وی همچنین افتتاح مرکز فوق تخصصی در بیمارستان امام رضا (ع)، احداث شبکه غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر، ۳۹ واحد پزشکان، ۹ مورد احداث و نصب دستگاه اکسیژن ساز، زمین چمن مصنوعی، ۶ مورد خانه بهداشت، ۶۶ مورد پایگاه بهداشتی درمانی در شهرستان سرپل‌ذهاب با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان، افتتاح مرکز رادیولوژی حدود یک‌هزار متر، با هزینه ۸۵ میلیارد تومان، افتتاح ۱۲ تخت  آی‌سی‌یو در مکان مسجد بیمارستان امام رضا (ع)، چهار واحد خانه متخصصین، احداث پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرستان تازه آباد مقام سازی بیمارستان تخریب شده شهرستان اسلام‌آباد غرب را از جمله پروژه‌های سلامت قابل افتتاح استان کرمانشاه در سومین سالگرد زلزله ۷.۲ ریشتری است که مرادی به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز