خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان اردبیل:

مزاحم اینترنتی در اردبیل دستگیر شد/ ضرورت افزایش سطح فرهنگ سایبری در جامعه

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۳۱۳

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری جوانی که از طریق شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای همسر شاکی ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتای استان اردبیل عنوان کرد: طی مراجعه شاکی پرونده به همراه مستندات دیجیتال و ادعای اینکه شخصی در اینستاگرام برای همسر وی ایجاد مزاحمت کرده و به هیچ وجه دست بردار نیست و موجب ایجاد استرس و تنش در خانواده شده، خواستار رسیدگی به شکایت خود شد. 

وی در ادامه اذعان کرد: افسر پرونده با بررسی اولیه مستندات موجود شروع به جمع آوری اطلاعات دیجیتال از متهم پرونده کرده و با بکار بردن ترفندهای پلیسی و فنی به مجرم نزدیک شده و در یک عملیات سایبری موفق به شناسایی محل سکونت وی شد.

رئیس پلیس‌فتای استان اردبیل بیان کرد: کاراگاهان سایبری با هماهنگی لازم مجرم را که ساکن یکی از روستاهای شهرستان اردبیل بود در یک عملیات موفق دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ قهرمان طالع یادآور شد: متاسفانه آسیب ارتباطات نامتعارف در شبکه های اجتماعی بسیار شدید بوده و در بعضی موارد منجر به از هم پاشیده شدن جایگاه خانواده ها می شود؛ بنابراین لزوم افزایش سطح فرهنگ سایبری روز به روز پر رنگ تر شده و کاربران باید با کنترل رفتار خود و اهمیت دادن به این موضوع مانع ایجاد اتفاقات ناخوشایند در محیط خانواده شوند.

 این مقام انتظامی گفت: هموطنان عزیز می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی و همچنین گزارش موارد مشکوک، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز