خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر سیاسی استانداری بوشهر:

آگاه سازی نقش زیادی در کنترل ویروس کرونا دارد / تاکید بر جلوگیری از مراسمات تودیع و معارفه

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۳۱۰

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری بوشهر گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم نقش بسزایی در کنترل ویروس کرونا دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر خسرو دهقانی در بیست و یکمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت هشدار در استان بوشهر و پرخطر شدن ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم نقش بسزایی در کنترل این ویروس در بین مردم دارد.
او تصریح کرد: با توجه به سرد شدن هوا در استان و بالا رفتن خطر ابتلای مردم به ویروس اعمال محدودیت‌های جدید در سطح شهر می‌تواند درصد شیوع و همه‌گیری این ویروس را کاهش دهد.
دهقانی اظهار داشت: محدودیت‌های یک‌ماهه که از ساعت ۶ بعدازظهر ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذر ادامه دارد می‌تواند به صنوف مختلف این امکان را بدهد تا در زمان‌بندی کاری خود برنامه‌ریزی کرده و با محدودسازی تجمعات مردمی از افزایش شیوع این ویروس جلوگیری کند.
او از طرح‌های انجام‌شده در سطح استان در خصوص مقابله با این ویروس خبر داد و عنوان کرد: طرح‌های ستاد ملی کرونا، طرح محلی محور کردن مبارزه با کرونا که با همکاری بسیج مستضعفین اعمال می‌شوند و طرح‌هایی از این دست می‌تواند در کنترل همه‌گیری این ویروس کمک ویژه‌ای داشته باشد.

دهقانی به نقش مهم رسانه‌ها در این شرایط بحران اشاره کرد و افزود: خبرنگاری بحران، نوعی از خبرنگاری بوده که شرایط تولید خبر در این دوران با شرایط عادی بسیار متفاوت بوده و آموزش‌های این روش نوین خبرنگاری و مدیریت بحران در آن می‌تواند در اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع اخبار کرونایی بسیار مؤثر باشد.

او از زحمات شبانه‌روزی اصحاب رسانه در این شرایط سخت قدردانی کرد و گفت: اصحاب فرهنگ و رسانه در جامعه و در این شرایط بحران از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بوده و با اطلاع‌رسانی به‌موقع و فرهنگ‌سازی بین مردم، دوش به دوش مدافعان سلامت در مقابله با این ویروس تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند.

دهقانی از شایعه‌پراکنی گروه‌های معاند در این دوره خبر داد و عنوان کرد: در زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد اگر در زمان خودش مدیران و مسئولین پاسخ‌گو بوده و شفاف‌سازی کنند فضا را برای گسترش شایعات و اکاذیب تنگ کرده و از انتشار اخبار کذب جلوگیری می‌کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری بوشهر تأکید کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خبرنگاران در خصوص آموزش روش‌های تولید و انتشار خبر در شرایط بحران، می‌توان با اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خبر به صورت حرفه‌ای و به‌موقع در بهبود شرایط و جلوگیری از شیوع ویروس و انتشار اخبار کذب مؤثر باشد.
 
خسرو دهقانی در پایان افزود : با توجه به شرایط حاد کنونی به فرمانداران توصیه شده تا از برگزارای جلسات غیر ضروری و همچنین مراسمات تودیع و معارفه در سطح شهرستان ها خودداری کنند .

بیست و یکمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر با حضور رئیس، دبیر و اعضاء شورا در استانداری برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز