خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین:

کلاس های درس با نشاط بیشتری برای دانش آموزان برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۲۹۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با توجه به ایام شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی برای تقویت روحیه دانش آموزان آموزش ها با شادابی و نشاط بیشتری از سوی معلمان همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس بر سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان آسیب وارد کرده است، اظهار کرد: معلمان مدارس باید در آموزش‌های مجازی خود شرایطی را برای ایجاد نشاط و شادابی در کلاس‌های درس فراهم کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین از دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه آموزش مجازی شیوه جدید و در عین حال سختی برای دانش‌آموزان است، درک صحیح این قشر مساله مهمی به شمار می‌رود.

حبیبی بیان کرد: دانش‌آموزان همواره از اقشار آسیب‌پذیر در برابر آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند که با آموزش‌های مجازی و دیگر مشکلات روان‌شناختی به خدمات مشاوره‌ای نیازمند هستند.

او با بیان اینکه بیماری کرونا در کنار ترس و اضطراب، بسیاری از مردم را خانه نشین کرده است، تصریح کرد: متاسفانه نشاط و شادابی در بین شهروندان ما امروز از بین رفته و مشغول شدن بیش از حد در فضای مجازی بر سطح اضطراب و استرس‌ها نیز افزوده و در عین حال روانشناسان باید این روزها به مسئولیت اجتماعی خود نیز به درستی عمل کنند.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از دانش‌آموزان که به صورت اضطراری نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند، نوع رفتار معلمان نیز باید تغییر کند چرا که برخی از معلمان در ساعات خارج از زمان آموزشی اقدام به تدریس می‌کنند که این مساله برای دانش آموزان و والدین مشکل ساز شده و توصیه می‌کنیم در همان زمان تعیین شده آموزش دهند و تدریس به سایر ساعات روز موکول نکنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به وضعیت چاقی دانش‌آموزان در شرایط کرونا و احتمال به خطر افتادن سلامت جسمی آنان، گفت: خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان ما وجود دارد و در این شرایط باید تلاش کنیم تا با ورزش و پیاده‌روی آنان را از این مهلکه نجات دهیم.

به گفته او، هم اکنون بحران چاقی در بین دانش آموزان بسیار نگران کننده بوده و این تهدید حدود یک پنجم این افراد را در برگرفته است.

حبیبی ادامه داد: اضافه وزن و چاقی برای همه آزار دهنده است اما برای دانش‌آموزان نگران‌کننده‌تر، چرا که این مساله علاوه بر مشکلات روحی و روانی باعث کاهش عزت نفس در بین آنها شده تا جایی که آنان در بین همسالان خود احساس ناخوشایندی می‌کنند.

این مسئول، اهمیت دادن به زنگ ورزش در شبکه شاد را برای سلامت دانش‌آموزان موثر دانست و افزود: زنگ ورزش باید همانند زنگ درس ریاضی مورد اهمیت دبیران و به خصوص والدین باشد.

معاون سیاسی استاندار قزوین، مقوله فرهنگ، تربیت و ورزش را مهمترین و مفیدترین مبحث در فضای مدارس عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان باید هم افزایی خوبی در کاهش چاقی دانش آموزان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز