خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی بهزیستی استان خبرداد:

نام نویسی ۶۵ زوج قزوینی در سامانه فرزند خواندگی

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۲۶۵

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی استان قزوین از ثبت‌نام ۶۵ زوج قزوینی از اردیبهشت ماه امسال همزمان با راه‌اندازی سامانه فرزند خواندگی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پری میرزایی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال پنج فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی دارای شرایط واگذار شده و امیدواریم این تعداد تا پایان سال افزایش یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی فرزند خواندگی، افزود: فرآیند لازم برای ایجاد رابطه پدر - فرزندی به صورت قانونی، عاطفی و اجتماعی بین کودک و متقاضیان فرزند خواندگی برابر حکم صالح و براساس مقررات قانون ۹۲ احکام حقوقی قیم، امین موقت و یا فرزندخوانده برقرار می‌شود.

 میرزایی با اشاره به اولویت بندی سازمان بهزیستی برای فرزندخواندگی، تاکید کرد: زن و شوهر بدون فرزند، زنان و دختران بدون همسر و یا زوج‌های دارای فرزند در اولویت فرزندخواندگی این سازمان قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط عمومی متقاضیان فرزندخواندگی، تصریح کرد: داشتن تابعیت، حداقل ۳۰ سال سن، متقید به انجام واجبات و ترک محرمات، نداشتن محکومیت جزایی موثر با رعایت موارد مقرر در قانون مجازات اسلامی، دارا بودن تمکن مالی، داشتن سلامت جسمی و روانی لازم، نداشتن اعتیاد به موادمخدر، مواد روان‌گردان و الکل، نداشتن بیماری‌های واگیردار و صعب‌العلاج، اعتقاد به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی و دارا بودن صلاحیت اخلاقی از مهمترین شرایط عمومی متقاضیان سرپرستی به حساب می‌آید.

به گفته این مسئول، فرزند پذیری امروزه به واسطه افزایش میزان ناباروری زوج‌ها و بی سرپرستی کودکان در کانون توجه قرار گرفته و تعداد متقاضیان فرزند خواندگی نسبت به تعداد کودکان نیز همواره بیشتر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: بر همین اساس، سازمام بهزیستی به دنبال انتخاب بهترین سرپرست از بین درخواست کنندگان است تا با این روش منافع عالی کودک به بهترین شکل ممکن تامین شود.

میرزایی تصریح کرد: امور مربوط به فرزند خواندگی در هر استان تنها از طریق کمیته ستادی و شبه خانواده استان انجام می‌شود که اعضای این کمیته در قزوین شامل مدیرکل، معاون امور اجتماعی، کارشناس شبه خانواده، کارشناس فرزند خواندگی و کارشناس حقوقی اداره کل بهزیستی استان است.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه امسال با اجرایی شدن سامانه فرزند خواندگی به نشانی adoption.behzisti.net فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: این سامانه ویژگی‌های مهمی در زمینه تعیین و تکلیف شرایط ثبت نام و آشنایی متقاضیان با نحوه فرزندخواندگی دارد که امیدواریم مورد استقبال متقاضیان هم قرار گیرد.

سال گذشته در استان قزوین ۱۶ فرزند بهزیستی به فرزندخواندگی سپرده شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز