خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان خبرداد:

رفع تصرف و خلع ید 950 هکتار از اراضی ملی طی 7 ماهه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۱۹۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طی 7 ماهه نخست امسال با همکاری یگان حفاظت و محافظان افتخاری و مشارکت مردمی موفق به رفع تصرف و خلع ید از 950 هکتار از اراضی ملی در سراسر استان شدیم.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری اظهار کرد: باتوجه به هدفمند کردن گشت‌های یگان حفاظت و مشارکت مردم تماس های شبانه روزی با سامانه 104 و مشارکت محافظان افتخاری همیاران طبیعت تا پایان مهرماه امسال بیش از 950 هکتار از اراضی ملی پیشگیری و خلع ید شد.

وی افزود: از این میزان 381 هکتار قبل از اینکه متصرفان موفق به تصرف شده با حضور به موقع همکاران و در مراحل اولیه جلوی اقدامات تصرفی متجاوزان گرفته شده و این اراضی به انفال عودت داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در ادامه تصریح کرد: همچنین 569 هکتار از اراضی ملی که در سنوات گذشته تصرف شده بود با همکاری دستگاه قضایی و اجرای احکام خلع ید شده و از متصرفان پس گرفته شدکه از این میزان بیشترین عملکرد خلع ید در شهرستان جاسک با 3فقره و 81 هکتار، میناب 5فقره و 70هکتار بوده است.

ذاکری در ادامه اضافه کرد: در خصوص میزان پیشگیری از تصرفات بیشترین میزان در شهرستان میناب 3 فقره 13هکتار، بندرعباس 5 فقره 11هکتار و جاسک یک فقره حدود 10هکتار است.

وی در پایان با تشکراز همراهی و همکاری دستگاه قضایی و نظارتی با گشت یگان حفاظت منابع طبیعی در برخورد قاطع با متصرفان زمین واراضی ملی، خاطرنشان کرد: درخواست داریم مردم با مشاهده هرگونه موارد مشکوک به تصرف بلافاصله با تلفن 1504 تماس گرفته و مراتب را جهت پیشگیری و برخورهای قاطعانه و قانونی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز