خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز:

قدرت سرایت ویروس کرونا ۳ تا ۹ برابر شده است/ باید بین سلامت و معیشت مردم تعادل ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۸۴

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان اصفهان گفت: قدرت بیماری زایی و سرایت ویروس کرونا ۳ تا ۹ برابر بیشتر شده است.

به گزارش ایلنا از البرز، سلیمانی در خصوص تغییر رفتار ویروس کرونا، اظهار داشت: این ویروس از ابتدای شروع تاکنون جهش های متعددی داشته است. تمهیدات و محدودیت ها می‌تواند بر کاهش بار بیماری اثر داشته  باشد ، زیرا تجربه های گذشته  نشان می‌دهد  هر زمان که مردم پای کار آمدند و رعایت کردند دو هفته بعد نتیجه مثبت در کاهش افراد مبتلا و همچنین موارد فوت را مشاهده کردیم.

سلیمانی در خصوص تغییر رفتار ویروس گفت: این ویروس از ابتدای شروع تاکنون جهش های متعددی داشته است اما یکی از مهمترین این جهش ها قدرت بیماری زایی و قدرت انتقال آن و سرایت بیماری به افراد دیگر است که تقریباً ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است و  ماندگاری ویروس بعد از عطسه یا سرفه فرد مبتلا در فضای محدود و بسته تا بیش از ۵ ساعت است و ابتلاء از طریق ترشحات ماندگار وجود دارد . 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا، تاکید کرد: انتقال بیماری از گذشته خیلی جدی تر شده است از این رو استفاده از ماسک از خانه تا خانه و حتی در خانه برای افراد دارای علائم ضروری است چرا که سلامت مهم است اما باید معیشت مردم هم در نظر گرفته شود و یک تعادل در معیشت و سلامت مردم  برقرار شود. 

وی افزود: آخرین یافته ها حاکی از این است که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست ها از ابتلای به بیماری جلوگیری می‌شود . 

سلیمانی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران به صورت خفیف و بی علامت هستند، تصریح کرد: ۴۰ درصد به صورت متوسط و علامت کم بیماری بروز می‌کند و نیاز به بستری ندارند و باید در قرنطینه خانگی دوره درمان را سپری کنند و در صورت نیاز با مراجعه به پزشک داروهای درمانی اولیه را دریافت کنند و به صورت علامتی درمان شوند و در ۲۰ درصد از افراد با علایم شدید این بیماری بروز می‌کند و به بیمارستان مراجعه کرده و در صورت نیاز بستری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز