خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

ایمن سازی سیستم گرمایشی مدارس قزوین نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۴۵

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: برای ایمنی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس سطح استان به ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عسگر علی جوانبخت اظهار کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این سازمان است و براساس آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده در سال ۹۲، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استان نیازمند به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی خود بوده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: بعد از تصویب طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و تخصیص اعتبارات لازم از سال ۹۲ تاکنون این طرح همه ساله در تعدادی از مدارس با اولویت مناطق محروم، بخاری‌های برقی به جای نفتی مجهز و از سال گذشته نیز بخاری‌های نفتی به طور کامل از مدارس سطح قزوین حذف شدند.

جوانبخت با اشاره به فرسوده بودن برخی از مدارس استان قزوین، اضافه کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۷۰ کلاس درس این استان نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی هستند که از این تعداد ۴۲۰ کلاس درس با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تا پایان امسال مجهز و ۷۵۰ کلاس درس باقیمانده نیز با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ سال آینده تجهیز خواهند شد.

او تصریح کرد: در راستای اجرای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس استان قزوین، بخاری‌های گازی به سامانه حرارت مرکزی تبدیل و بخاری‌ها از مدارس حذف می‌شوند تا شاهد کاهش خطرات احتمالی در این زمینه باشیم.

به گفته این مسئول، بخاری‌های استاندارد هوشمند نیز به طور عمومی برای مدارس روستایی و یا در کلاس‌های درسی که تعداد دانش آموزان آن کم باشد، نصب می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین از مقاوم سازی بیش از ۷۷ درصد مدارس استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۳ درصد مدارس دیگر نیاز به تخریب و یا مقاوم سازی دارند.

جوانبخت حضور خیران مدرسه‌ساز را برای کمک به استانداردسازی سیستم‌های گرمایش مدارس استان با اهمیت دانست و یادآور شد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های به عمل آمده اقدامات خوبی نیز در حال انجام است.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز