خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام:

اعتبار امسال جوابگوی نیاز اجرای سد میمه نیست/ نقش سد در رونق کشاورزی منطقه

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۲۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با بیان اینکه اعتبار امسال جوابگوی نیاز اجرای سد میمه نیست، از پیشرفت ۵۵ درصدی این سد خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این سد با تزریق اعتبار شتاب خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، علی پوراحمد گفت: عملیات اجرایی سد میمه در سال ۸۹ در بخش مرکزی دهلران شروع شد و هم اکنون دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی شده است.

وی از انجام مطلالعات کیفی پروژه و تصویب آن توسط شرکت منابع آب ایران خبر داد و افزود: تاکنون برای این پروژه بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام یادآور شد: این پروژه در سال جاری و در پیوست قانون ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که جوابگوی نیاز واقعی طرح نیست که در این خصوص پیگیری‌های لازم جهت پیش بینی اعتبار مناسب در بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

پوراحمد با اشاره به نقش این سد در رونق کشاورزی منطقه تاکید کرد: سد مخزنی میمه در صورت بهره برداری زمینه آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: این سد با هدف مهار و کنترل سیلاب و تنظیم ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال برای مصارف کشاورزی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام ادامه داد: حرکت بسیار بزرگی به منظور استفاده هرچه بیشتر از روان آب‌ها با احداث سد‌های مختلف در استان ایلام آغاز شده که نویدبخش انقلابی شگرف برای بهره برداری مناسب از منابع آبی استان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات احداث و مطالعه چندین طرح سد مخزنی استان در حال اجرا است، عنوان کرد: پروژه‌های بزرگی در زمینه مهار آب در حال انجام است که با نهایی شدن آنها تحول بزرگی در استان ایلام ایجاد و زمینه اشتغال فراوانی برای جوانان در بخش کشاورزی و دیگر بخش‌ها فراهم خواهد شد.

پوراحمد اعلام کرد: قبل از دولت تدبیر و امید تنها یک سد در استان وجود داشت، اما در حال حاضر سه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز