خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد:

کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی/ احتمال وقوع فاجعه انسانی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۸۸۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به دلیل استفاده بیش از حد از ظرفیت سامانه اکسیژن رسانی بیمارستان بوعلی قزوین، امکان قطعی سیستم و بروز فاجعه انسانی، وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما، دکتر نامدار  گفت: اگر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها به 600 نفر برسد، دیگر امکان تأمین اکسیژن و خدمات به بیماران میسر نخواهد بود و عملا با بحران مواجه خواهیم شد.

در روزهای اخیر، از احتمال وقوع خرابی در سامانه تأمین اکسیژن بیمارستان بوعلی قزوین ، مرکز تخصصی درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان قزوین به دلیل استفاده بیش از ظرفیت از آن شنیده می‌شود، به گونه‌ای که برخی از پزشکان معتقد هستند در حال حاضر بیش از 2 برابر ظرفیت از سامانه تأمین اکسیژن بیمارستان بوعلی برای تأمین اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا استفاده می شود که هر لحظه ممکن است به دلیل احتمال بروز نقص فنی، در بخش های مختلف این سامانه، فاجعه ای جبران ناپذیر و دور از انتظار در استان قزوین رخ دهد.

حتی برخی از کارشناسان دلیل تعداد فوتی‌های بالای این بیمارستان را ناشی از تراکم پایین اکسیژن در این شبکه به دلیل استفاده بیش از ظرفیت و در نتیحه عدم تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان می دانند.

اخیراً اعلام شده مبلغ 6 میلیارد تومان برای تعمیر و توسعه سامانه اکسیژن این بیمارستان تخصیص یافته و همزمان نیز یک مخزن تأمین اکسیژن به ظرفیت 8 هزار لیتر از یکی از کارخانه های اکسیژن ساز در بوئین زهرا به این بیمارستان منتقل شده است.

از روز پنجشنبه تعداد تردد آمبولانس ها به بیمارستان بوعلی به شدت افزایش یافته است به گونه ای که دکتر نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درخصوص علت افزایش تردد آمبولانس ها به این بیمارستان اعلام کرد بخشی از بیماران کرونایی از بیمارستان بوعلی به سایر مراکز درمانی منتقل می شوند.

سیستم برق اضطراری «یو پی اس» بیمارستان نیز دچار حریق شد که با حضور به موقع آتش نشانان، حریق مهار و از بروز آتش سوزی گسترده جلوگیری شد.

شنیده ها حاکی از آن است که بیمارستان های دیگر شهر قزوین نیز مانند ولایت، رازی و ... یا به دلیل ابتلای بیش از 50 درصد کادر درمان یا به دلیل نارسایی سیستم اکسیژن، با مشکل حاد رو به رو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز