خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس جهادکشاورزی البرز از اراضی تعاونی تولید ماهدشت

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۷۶۳

بازدید رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تعاونی تولید ماهدشت شهرستان کرج در راستای کشت محصولات در سال زراعی 1400 در این اراضی انجام شد.

به گزارش ایلنا از البرز، اسماعیل صارمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به بازدید عبدالله مخبر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  از تعاونی تولید ماهدشت شهرستان کرج در روز یکشنبه 18 آبان ماه، اظهار داشت: تعاونی تولید ماهدشت از بدو تاسیس در سال 74-73 توزیع نهاده های کشاورزی و نیز توزیع و تخصیص حقابه به کشاورزان ماهدشت را برعهده داشت، اما اکنون مدیریت 2هزار و40 هکتار از اراضی واگذاری این شهر و تخصیص حقابه به آنها را عهده دار است که حدود 350 نفر بهره بردار در این اراضی به حرفه کشاورزی و باغداری مشغول هستند.

او افزود: برای تامین آب این اراضی، اجرای پروژه انتقال پساب ماهدشت از محل اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای توسط سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در دست اقدام است که در ابتدای امر این طرح مخالفان و موافقان زیادی داشت اما با آگاه سازی کشاورزان این طرح به اجرا درآمد.

صارمی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان با نظارت دقیق، کشت و کار در این اراضی را دنبال خواهد کرد، به طوری که با در نظر گرفتن ممنوعیت استفاده از پساب برای محصولات با قابلیت تازه خوری، ضمن برنامه ریزی الگوی کشت، این اراضی به باغ و مزرعه کشت دانه های روغنی و پنبه و غلات اختصاص خواهند یافت. 

عبدالله مخبر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز نیز ضمن بازدید از این اراضی و روند پیشرفت پروژه، بر لزوم اهمیت تسهیل امور کشاورزان و رفع موانع تولید تاکید داشت و افزود: جهاد کشاورزی استان لوله گذاری و ایجاد شبکه داخلی آبیاری این اراضی را انجام داده و بستر تولید در انتظار تخصیص پساب از جانب آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان البرز است که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته لذا این موضوع با جدیت تمام از طریق نهادهای نظارتی پیگیری خواهد شد که شاهد کشت محصولات در سال زراعی 1400 در این اراضی باشیم.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج و برای این  پروژه،  اجرای سیستم های نوین آبیاری در این اراضی هم مطالعه و دفترچه طرح آن تهیه شده و پس از تخصیص پساب،  آماده برای فاز اجرایی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز