خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

تعطیلی مشاغل و اصناف پرخطر قزوین به مدت یک ماه

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۲۳۰

جانشین و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: مشاغل و اصنافی که از نظر شیوع ویروس کرونا پرخطر هستند از ساعت ۱۸ امروز- شنبه ۱۷ آبان ماه- به مدت یک ماه تعطیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در فرمانداری قزوین برگزار شد، افزود: افزایش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان بسیار نگران‌ کننده است و دیگر نمی‌توان به هشدار و اطلاع‌رسانی اکتفا کرد.

معاون سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه تامین سلامت مردم، مهم‌ترین دغدغه مسئولان است، اظهار داشت: متاسفانه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون افراد زیادی را از دست داده‌ایم، پس باید بدانیم که ویروس کرونا بسیار جدی است و در شرایط عادی به سر نمی‌بریم و سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا رفته است.

حبیبی افزود: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یافته و مردم بی توجه شده اند بنابراین راه مقابله با کرونا در کنار اقدامات بهداشتی، انجام اقدامات آموزشی و حضور همه جانبه مردم و مسئولان در کنار یکدیگر مقابل این بیماری است.

معاون استاندار با اشاره به محدودیت‌های جدید برای فعالیت‌ اصناف با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، افزود: طبق این مصوبه از ساعت ۱۸ امروز فقط مراکز ضروری مانند داروخانه‌ها، مراکز درمانی، آتش‌نشانی، مواد غذایی مانند سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند فعالیت داشته باشند و دیگر صنوف متعلق به دسته سه و چهار از ساعت ۱۸ امروز به بعد اجازه فعالیت ندارند.

حبیبی با تقدیر از اقدام خودجوش صنوف و کسبه قزوین در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: اتاق اصناف و سازمان صمت استان، هماهنگی خوبی در این زمینه داشتند و همزمان با شیوع کرونا در اوایل سال، از ۳۹ هزار کسبه استان، ۳۵ هزار صنف به صورت خودجوش، مشاغل خود را تعطیل کردند.

 او اضافه کرد: بر همین اساس در حال حاضر نیز برخی صنوف به صورت خودجوش با نصب تابلو اعلام کرده اند که از امروز برای مراعات حال مردم، مشاغل خود را تعطیل خواهند کرد که این اقدام بسیار قابل تقدیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز