خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس خبر داد:

تعطیلی فعالیت اصناف و مشاغل در برخی شهرستان‌های فارس

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۱۶۳

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به مصوبه ستاد استانی و ملی و پیشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی،فعالیت برخی اصناف و مشاغل در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، فسا، جهرم، آباده، فیروزآباد، داراب، ممسنی، رستم و استهبان از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه ۹۹ تعطیل شد.

به گزارش ایلنا عبدالرضا قاسم پور  افزود: در این شهرستان‌ها علاوه بر مشاغلی که در هفته‌های گذشته فعالیت آنها تعطیل شده مشاغل گروه ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید و مال های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه ها، مساجد و مصلاها، قنادی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری و آرایشگاه های مردانه تعطیل خواهند بود.

او ادامه داد: همچنین در این شهرستان ها بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، فعالیت های مرتبط با خدمات چاپ، تزئینات داخلی ساختمان و عمده فروشی و خرده فروشی کالاهای تزئینی ساختمان تعطیل خواهند بود.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین در این شهرستان ها تا ۲۳ آبان ماه کاهش زمان فعالیت شرکت ها، موسسات و انجام دورکاری در دستور کار است و کادویی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی انواع پوشاک، پارچه فروشی ها، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم تحریر، خیاطی، خرازی و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی تعطیل هستند.

قاسم پور افزود: در حال حاضر شهرستان های استهبان، ارسنجان، اقلید، آباده، گراش، مرودشت، خرمبید، شیراز، سروستان، کوار، قیروکارزین، داراب، کوهچنار، سپیدان، بوانات، جهرم، فسا، خرامه، کازرون، فیروزآباد، بیضا، ممسنی، زرقان، پاسارگاد و نی ریز در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

او ادامه داد: همچنین شهرستان های زرین دشت، فراشبند، بختگان، رستم، سرچهان، مهر، لامرد، لارستان و خنج در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هیچ کدام از شهرستان های استان در وضعیت سفید نیستند.

معاون استاندار فارس گفت: در ۳۶ شهرستان استان فارس فعالیت گروه های شغلی سه و چهار که در هفته های گذشته تعطیل بودند همچنان تا ۲۳ آبان ماه تعطیل خواهند بود.

قاسم‌پور افزود: مصادیق اعمال محدویت در ۳۶ شهرستان استان شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌هاست که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

او ادامه داد: تا ۲۳ آبان ماه ۹۹، دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

قاسم پور افزود: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس، در سراسر استان استفاده از ماسک در اداره‌ها برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: همچنین برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.

او افزود: در ۳۶ شهرستان استان فارس، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها تا ۲۳ آبان ماه ۹۹ تعطیل شده‌اند و رستوران‌ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات خود را ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شیراز تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ماه ۹۹ ممنوع است و تصمیم‌گیری در مورد تمدید این ممنوعیت بر عهده ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است.

قاسم پور افزود: در حال حاضر در مبادی ورودی استان فارس از ورود خودروهای غیر بومی به استان جلوگیری می شود.

معاون استاندار فارس بیان کرد: تعطیلی مترو و خدمات اتوبوس درون شهری در سراسر استان نیز تا پایان هفته آینده ۲۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز