خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان سیر صعودی گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۱۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان سیر صعودی به خود گرفته است به طوری که در شبانه روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید به شمار مبتلایان افزوده شده است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: از ابتدای بحران کرونا ۱۸ هزار و ۲۲۷ نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شده اند و از بیمارستان ها و مراکز غربالگری خدمات دریافت کرده اند.

وی گفت: همچنین تاکنون ۷۷۴ نفر از هم استانی های عزیز در بیمارستان های استان جان خود را از دست داده اند که ۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم اینک ۱۳۳ مورد مثبت کرونا در بخش های بیمارستانی استان بستری که تعدادی از این عزیزان بدحال و در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

هاشمی بیان کرد: از روند افزایش کرونا در استان نگرانیم و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی هم استانی های عزیز با سیر بی رویه مراجعان مشکوک و مبتلای به کرونا مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌ها، تبلیغات، تذکرات و فرهنگ سازی های انجام شده متاسفانه هنوز بسیاری از مردم بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شهرها و روستاها بویژه بازارها تردد می کنند که همین مسئله موجب گسترش بیشتر بیماری کرونا شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه حوزه شمال، مرکز و جنوب تقسیم شده که دانشگاه علوم پزشکی زابل پنج شهرستان شمالی استان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶ شهرستان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۲ شهرستان جنوبی استان را زیرپوشش دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز