خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

با ادامه شرایط فعلی، تامین دارو و تجهیزات برای بیماران امکان ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۵۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به مشکلات مالی این دانشگاه گفت: در تابستان سال جاری حدود ۱۲ میلیارد تومان دستگاه اکسیژن ساز خریداری شد؛ اما با افزایش مصرف اکسیژن در ماه‌های اخیر در مراکز درمانی، این میزان خرید جوابگو نیست.

سید محمد جمالیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: اکنون اگر  بخواهیم فقط برای یک بیمارستان یک مخزن اکسیژن مایع بخریم نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه باید پرداخت کنیم. یک اکسیژن ساز 600 لیتری به بیمارستان خوانساری اضافه کرده ایم که آن هم ممکن است تا پایان پاییز کم بیاورد.

او  ادامه داد: در حال حاضر به صورت اورژانسی برای تامین دارو، لوازم بهداشتی و غیره حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان نیاز داریم که بتوانیم خدمات‌دهی کنیم. با ادامه شرایط فعلی تامین دارو و تجهیزات امکان ناپذیر است در واقع باید بگویم با یک بحران جدی مالی روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: مشکلات قبلی را در کمتر از ۲۴ ساعت مرتفع کرده ایم. دستگاه سیتی اسکن و ام.آر.آی بیمارستان های امیرالمومنین و خوانساری فعالیت می کنند، اما در شهرستان محلات دستگاه سی تی اسکن که خراب شد تقریباً ۵ روز با مشکل مواجه شدیم که اگر این مشکل در مرکز استان به وجود آید، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

جمالیان تصریح کرد: البته چنین رقم هایی در شرایطی است که دستگاه های سی تی اسکن و دستگاه های آزمایشگاهی مشکل پیدا نکرده و بتوانند بی وقفه به فعالیت خود ادامه دهند، که این امری محال است. انتظار می رود تمامی صنایع خصوصی و دولتی، بحران موجود را درک کرده و به فکر مدافعان سلامت و کمک و پشتیبانی از آنها باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز