خبرگزاری کار ایران

۸ و ۹ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه چمران اهواز؛

سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۰۰۱

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران، گفت: سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، هشتم و نهم بهمن ماه به صورت مجازی یا نیمه مجازی به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، پژمان آزادی با اعلام اینکه سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی در تاریخ هشتم و نهم بهمن ماه سال جاری، برگزار می‌شود، اظهار داشت: این کنگره بین المللی با هدف ارتقاء دانش و ایجاد ارتباط بین متخصصان و محققان داخلی و مطرح بین المللی و معرفی پژوهش ها و دستاوردهای جدید در زمینه های مختلف علوم و تولیدات تجاری گل و گیاهان زینتی با تعیین محورهای مختلف در حوزه گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود.

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران، افزود: تلاش برای تجاری سازی و کاربردی کردن تحقیقات مختلف در زمینه گل و گیاهان زینتی و به نوعی انتقال اطلاعات علمی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به تولید کنندگان و فعالان این صنعت از دیگر اهداف این کنگره است.

وی با اعلام این که آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره 30 آبان ماه جاری است، اظهار داشت: با توجه به بروز پاندمی کووید 19 که خسارت سنگینی به صنعت گل و گیاهان زینتی دنیا زده یکی از محورهای اصلی کنگره امسال بررسی و ارائه تجارب کشورهای دیگر در این زمینه به تولیدکنندگان داخلی است که در این راستا از تولیدکنندگان و صاحبنظران برجسته بین‌المللی دعوت کرده‌ایم در قالب وبینار در این زمینه سخنرانی کنند. ارائه مقاله و سخنرانی محققان برگزیده داخلی و خارجی و برگزاری پنل تخصصی ویژه با حضور تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی صنعت گل و گیاه از دیگر برنامه‌های  سومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی است.

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با ابراز تاسف از این که به دلیل پاندمی کووید 19 امکان گردهمایی حضوری محققان و فعالان این حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: استان خوزستان خصوصا دزفول از قطب‌های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است به طوری که این شهرستان، تامین‌کننده عمده گل‌های شاخه بریده از قبیل نرگس، مریم و رز در کشور به شمار می‌رود.

سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، هشتم و نهم بهمن ماه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی اینترنتی  http://isopcongress.ir/fa/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز