خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته تالاب‌های استان گیلان خبر داد:

ورود نخستین دسته غازهای خاکستری مهاجر به گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۹۸۶

دبیر کمیته تالاب‌های استان گیلان از ورود نخستین دسته غازهای خاکستری مهاجر به پارک ملی بوجاق این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس عاشوری با تأیید این خبر گفت: اولین دسته از غازهای خاکستری مهاجر که پارک ملی بوجاق را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده‌اند، در این پارک فرود آمدند.

دبیر کمیته تالاب‌های استان گیلان افزود: تعداد این غازهای خاکستری که به عنوان پیش قراولان این گونه زیبا وارد استان گیلان شده‌اند بیش از هشت قطعه گزارش شده است.

عاشوری در ادامه افزود: غاز خاکستری، بزرگترین غاز ایران و از گونه غیر حمایت شده است که بیشترین جمعیت غازهای مهاجر در ایران متعلق به این گونه است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت مهاجر غازهای زمستان گذران در سال‌های اخیر، بیان کرد: غاز پیشانی سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پا زرد از دیگر غازهای مهاجر به گیلان در دهه اخیر است.

دبیر کمیته تالاب‌های استان گیلان عنوان کرد: دو گونه غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پا زرد به ترتیب از گونه‌های در خطر انقراض جهانی و بسیار کمیاب ایران هستند.

عاشوری اضافه کرد: پارک ملی خشکی دریایی بوجاق یکی از زیستگاه‌های مهم زمستان گذرانی پرندگان آبزی از جمله غازها در استان است و هر ساله ده‌ها هزار قطعه از انواع پرندگان در این تالاب بین‌المللی زمستان گذرانی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز