خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در استان‌های غربی و شمالی کشور/ دمای هوا کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۳۰

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی و آب و هوایی استان های کشور از تداوم بارش ها تا پایان هفته در استان های غربی و شمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی گفت: امروز برای شمال غرب، غرب و برخی مناطق جنوب غربی کشور، شمال دریای خلیج فارس، دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های البرز، قزوین و تهران بارش باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و مازندران هم بارش‌ها آغاز می‌ شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در گیلان و مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و کردستان از شدت بیشتری برخوردار است، متذکر شد: در این مناطق احتمال آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی انتظار بارش برف را داریم، ادامه داد: یکشنبه شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال غرب کشور کاهش می‌یابد و علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را هم در بر می‌گیرد.

گودرزی با اشاره به اینکه بارش‌ها همچنان تا روز‌های پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه دارد، اظهار کرد: امروز و فردا در سواحل دریای خزر دمای هوا ۴ تا ۶ درجه کاهش پیدا می‌کند و این کاهش دما به میزان کمتری در دامنه‌های جنوبی البرز هم رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه دریای خزر امر‌وز و فردا مواج و متلاطم است، افزود: یکشنبه و دوشنبه شمال شرق و شرق کشور سرد می‌شود و دمای هوا در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری است و بعد از ظهر برای آن افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و از اواخر امشب تا روز یکشنبه شرایط برای بارش پاییزی در تهران هم مهیا می‌شود؛ بیشینه دمای پایتخت امروز ۲۳ و فردا به ۲۰ درجه می‌رسد و با کاهش دما در این شهر رو به رو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز