خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات هرمزگان خبر داد:

استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۷۹۸

مدیر کل شیلات هرمزگان از استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عبدالرسول دریایی گفت: خوشبختانه برای اولین بار در استان هرمزگان، مزرعه کشاورزی آقای سالاری در شهرستان حاجی آباد، موفق به برداشت خاویار از گونه ماهی خاویاری "استرلیاد" شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پروش ماهیان خاویاری در استان هرمزگان از حدود پنج سال پیش آغاز شده است، دستیابی به خاویار که به طلای سیاه شهرت دارد بدون شک مقدمه ای برای رونق در تولید،اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان است.

دریایی تصریح کرد: بچه ماهیان استرلیاد حدودا سه سال پیش با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شیلات ایران از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید بهشتی -گیلان جهت بررسی امکان پرورش اینگونه ارزشمند در شرایط اقلیمی هرمزگان به استخرهای پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد منتقل شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: متوسط وزن ماهیان مورد استفاده برای استحصال خاویار سه تا سه و نیم کیلوگرم بوده اند که از سه قطعه ماهی بیش از یک کیلوگرم خاویار بسیار با کیفیت به دست آمده است.

دریایی توضیح داد: در اکثر منابع شیلاتی گونه استرلیاد برای منابع آبی سرد سیر و با دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه توصیه می شود که خوشبختانه این ماهیان در حاجی آباد هرمزگان در طول کمتر از ۳ سال در دمای آب چاه با میانگین ۲۳ تا ۲٧ درجه سانتیگراد نگهداری و پرورش داده شده اند.

وی افزود: استان هرمزگان که به عنوان قطب پرورش میگو و ماهیان دریایی در کشور شناخته می‌شود در سال‌های اخیر به پرورش ماهیان خاویاری روی آورده است و قصد دارد با استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سال‌جاری تولید گوشت این ماهیان را به ۱۷ تن افزایش دهد.

 در حال حاضر هر کیلو خاویار استحصال شده به صورت عمده فروشی ارزشی بالغ بر چهل میلیون ریال بسته به گونه پرورشی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز