خبرگزاری کار ایران

توسط کمیسیون کشاورزی مجلس انجام می‌شود؛

پیگیری تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل سد خداآفرین

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۶۱۸

نماینده مردم بیله‌سوار، پارس آباد و اصلاندوز از پیگیری تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل سد خداآفرین توسط کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جهانگیرزاده در جلسه ای که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: اعتبارات لازم جهت اجرای ادامه پروژه پایاب سد خداآفرین از طریق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس پیگیری و تصمیماتی جهت اجرایی کردن و تکمیل پروژه اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: مشکل تخصیص اعتبارات جهت اجرای پروژه در اولین فرصت پیگیری می شود و تا پایان امسال بیش از ۵۰ درصد پایاب سد خداآفرین به کشاورزان واگذار و آماده کشت خواهد شد.

نماینده مردم بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز در خصوص اجرای شهرک گلخانه ای 1 هزار و ۶۰۰ هکتاری نیز بیان کرد: حدود ۵۰۰ هکتار از این شهرک واگذار شده است و در مورد مابقی آن نیز بقیه نیز تصمیماتی اتخاذ شد تا 1 هزار و ۱۰۰ هکتار این شهرک برای اهالی منطقه واگذار و اشتغال زایی بومی فراهم شود.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه حدود ۳ میلیون تن محصول کشاورزی و باغی در شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار و اصلاندوز تولید می شود اذعان کرد: با تکمیل پایاب سد خداآفرین و اجرای کشت گلخانه ای در شهرستان‌های شمال استان اردبیل، این ظرفیت تولید به ۹ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص مصوبات و گفتگوهای اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و مسئولان کشوری و استانی طی سفر رئیس کمیسیون کشاورزی به استان اردبیل و منطقه مغان بیان کرد: مباحثی نظیر راه‌های روستایی و مواصلاتی شمال استان، ارایه تسهیلات حمایتی به کشاورزان منطقه در راستای کشت محصولات گلخانه ای از جمله مصوبات این سفر و جلسات برگزار شده بود.

نماینده مردم بیله سوار،پارس آباد و اصلاندوز ادامه داد: لایروبی کانال‌ها و ساماندهی نظام بهره‌برداری عشایر و کشاورزان، ارتقای کیفیت آب مرزی، دریافت آب بهای کشاورزان بصورت حجمی، حمایت از کشت و صنعت های پارس و مغان در راستای توسعه و ایجاد اشتغالزایی دایمی، بحث افزایش قیمت تضمینی گندم و بررسی  ظرفیت‌های شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد در راستای ایجاد سایت ملی تولید بذر کشور نیز در طی این سفر مورد بررسی قرار گرفت و در مجلس شورای اسلامی نیز برای حل و فصل این مطالبات پیگیری های لازم توسط کمیسیون کشاورزی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز