خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین خبرداد:

اجرای قرنطینه معکوس، ویژه سالمندان در استان قزوین/ ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به سالمندان بالای ۶۵ سال است

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۳۲۳

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین از افزایش میزان مرگ و میر بیماران کرونایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به سالمندان بالای ۶۵ سال است، اجرای قرنطینه معکوس در رابطه با این قشر در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی امروز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که با حضور جمعی از مسئولان و فرمانداران در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: در بررسی‌های انجام شده افراد سالمند با داشتن زمینه بیماری بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشته که شناسایی و قرنطینه این قشر در دستور کار قرار گرفته است.

او همکاری خانواده‌ها و افراد سالمند را در اجرای این طرح موثر دانست و تصریح کرد: افراد سالمند و یا کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند حتی‌الامکان نباید در مجالس، اجتماعات و بازار حضور داشته باشند.

به گفته او در حال حاضر ۵۴۴  بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۳ نفر در وضعیت حاد قرار دارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا  استان قزوین تاکید کرد: به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها و بیماران مبتلا به این ویروس در استان، محدودیت فعالیت‌ واحدهای صنفی تا ۲ هفته در قزوین تمدید می‌شود و در صورت بی توجهی شهروندان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور آنان در اجتماعات، مجبور به ادامه و اعمال محدودیت‌های بیشتر خواهیم شد.

او  با اشاره به نظارت بیشتر مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط فرمانداران، تاکید کرد: هم اکنون وضعیت این بیماری در استان به مرز هشدار رسیده و از همه شهروندان انتظار داریم تا ضمن استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، رعایت مسایل بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را به عمل آورده تا سلامت خود و سایر شهروندان را به خطر نیاندازند.

حبیبی خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آینده به مدت ۲ هفته محدودیت‌ فعالیت‌های صنوف مختلف بیشتر شده و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی این وضعیت مورد کنترل قرار می‌گیرد.

او برگزاری هرگونه مراسم در رستوران‌های سطح استان را ممنوع اعلام و تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با این بیماری تصمیماتی را در خصوص اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی رسته‌های شغلی ۲، سه و چهار در سطح  استان به مدت ۲ هفته به عمل آورده است.

حبیبی اضافه کرد: براساس این تصمیم، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی اصنافی هستند که از شنبه هفته آینده به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و تداوم تعطیلی این صنوف بستگی به تصمیمات آینده ستاد استانی مقابله با کرونا خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: آموزش و آگاهی بخشیدن به دانش‌آموزان توسط فرهنگیان نیز بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و روزانه به مدت حداقل سه دقیقه آموزش مقابله با این ویروس توسط معلمان  در دستور کار قرار گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز