خبرگزاری کار ایران

آغاز خرید حمایتی از زعفران‌کاران غرب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۲۴۰

در جلسه توجیهی مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان های غرب خراسان رضوی دستورالعمل های اجرایی خرید حمایتی زعفران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت و اینکه هدف اصلی خرید حمایتی زعفران امسال حمایت از زعفرانکاران خُرد است گفت: محصول زعفران باید تولید سال جاری باشد و صرفا از کشاورزان با معرفی نامه صادره از جهادکشاورزی شهرستان تحویل گرفته شود و به هیچ وجه نباید خرید از عوامل واسطه و دلال انجام شود.

امانیان افزود: زمان اجرای طرح از روز گذشته آغاز شده و تا سی ام آذرماه امسال ادامه خواهد داشت، همچنین سقف خرید زعفران برای هر زعفران‌کار تا ۱۰ کیلوگرم است، قیمت محصول امسال در دو سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری می‌شود. 

رئیس اداره تعاون روستایی سبزوار نیز در این جلسه گفت: امسال خرید زعفران به ۲ روش صورت می‌گیرد ، در شیوه نخست زعفران‌کاران با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان در صورت تمایلشان به انبارهای بورس معرفی و می توانند زعفران خود را سپرده کالا کنند و جهت دریافت وام به ارزش پنجاه درصد قیمت زعفران خود به بانک معرفی ‌شوند و وام دریافت ‌کنند. 

امراله شمس ادامه داد: در این روش زعفران کشاورزان در انبارهای سازمان تعاون روستایی امانت است و کشاورزان می‌توانند هرزمان که قیمت زعفران افزایش یافت با مراجعه به بانک، تسویه وام و پرداخت هزینه انبارداری، زعفران خود را تحویل بگیرند و به فروش برسانند. 

شمس با اشاره به دومین شیوه خرید گفت: در این روش کشاورزان با عقد قرارداد، زعفران خود را تحویل این سازمان می‌دهند و پس از انجام آزمایش اعتبارسنجی و ثبت در چک لیست معادل سی درصد ارزش زعفران تحویلی خود را دریافت و هفتاد درصد باقی‌مانده را ظرف سه ماه دریافت می‌کنند. 

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سبزوار افزود: مدارک مورد نیاز شامل معرفی نامه از جهادکشاورزی شهرستان ، فتوکپی کارت ملی ، فتوکپی کارت ملی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز