خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی نیشابور خبر داد:

وضعیت سیاه کرونا در نیشابور/٧٧ درصد تست های کرونا مثبت است

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۲۲۳

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: نیشابور و شهرستان های زبرخان و فیروزه از جمله شهرهایی هستند که جزو شهرهای بحرانی بوده و در چند روز آینده از وضعیت قرمز به سیاه تغییر رنگ خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محسن عظیمی نژاد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر از همشهریان به علت ابتلا به کرونا به بیمارستان ۲۲بهمن نیشابور مراجعه کرده اند افزود: در حال حاضر ۲۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان ۲۲بهمن بستری هستند و تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند به ۶۰ نفر رسیده است که این تعداد بستری در ICU از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیشترین رکورد را به خود اختصاص داده است و باید بگویم که هر کدام از این ۶۰ تخت بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه برای دولت در برداشته است.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و لوله تراشه در داخل حلق آنها قرار دارد زیرا این افراد امکان تنفس ندارند. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه در مهرماه گذشته روزانه ۱۲۰ الی ۱۵۰ تست کرونا از بیماران نیشابوری گرفته شده که قسمت عمده این تست ها در بیمارستان ۲۲بهمن انجام شده اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۴۲۵مورد آزمایش در آزمایشگاه کرونا صورت گرفته که از این تعداد ۳۲۷ معادل ۷۷ درصد تست‌ها مثبت بوده و این موضوع به شدت نگران کننده است.

عظیمی نژاد اعلام کرد: متوسط بستری روزانه طی ۶ ماه اخیر در شهرستان نیشابور رکورد زده است به طوری که در خرداد ۵۱ نفر، در تیر ۱۱۲ نفر، در مرداد ۱۲۶ نفر، در شهریور ۵۷ نفر و در مهر ۱۲۵ نفر در بیمارستان بستری داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه  مجموع بستری های کرونایی در آبان ماه تا کنون ۴۳۲ مورد بوده خاطرنشان کرد: اگر به همین روال پیش برویم در ۱۷ روز باقی مانده از آبان ماه تعداد بستری‌ها در شهرستان نیشابور به ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

عظیمی نژاد ادامه داد: تعداد افرادی که در ICU بوده اند در خرداد ۹/۴ نفر در روز، در تیر ماه ۱۵ نفر، مرداد ۲۰نفر، شهریور ۱۲/۶ نفر، مهر ۳۲ نفر و درآبان ۴۲ نفر روزانه در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده‌اند.

وی در خصوص میانگین تعداد افرادی که به دستگاه تنفسی وصل بوده و قادر به تنفس نیستند اظهار داشت: تعداد این افراد در خرداد تقریبا ۳نفر، تیر۶نفر، مرداد۷نفر، شهریور۳/۵نفر، مهر۹/۱ و  درآبان ۱۰/۵نفر در روز بوده است.

وی اظهار کرد: تعداد فوتی ها در خرداد ۵۶، تیر۸۳، مرداد ۱۱۸ نفر، شهریور ۴۶ نفر، مهر ۹۸ نفر و تا ۱۳ آبان ۷۲ نفر بوده و اگر همین طور پیش برویم تا آخر آبان ماه تعداد فوتی‌ها به ۲۰۰ نفر خواهد رسید و این پیش بینی براساس میانگین فوت روزانه است که این میانگین در روز در آبان ۵/۵ نفر است. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز اول آبان ماه ۶۴ نفر از کادر درمان نیشابور به کرونا مبتلا شده اند گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر از این بیماران بستری هستند و ابتلای بیش از ۱۰ درصد کادر درمان نیشابور به کرونا نگران کننده است زیرا ما با کمبود نیرو مواجهیم.  

عظیمی نژاد یادآور شد: هم اکنون بار کرونای نیشابور را فقط پنج پزشک متخصص به دوش می کشند که این افراد ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند و پیش بینی می شود طی ۳۰ روز آینده تعداد بستری ها به یک هزار و ۳۰۰ نفر برسد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در خصوص علت جهش آمار مبتلایان به کرونا با وجود هشدارهای مکرر به مردم گفت: پیش بینی افزایش مبتلایان به کرونا براساس آمار قبلی و تحلیل جدول ها و فرمول ها به طوری که پیش بینی می شود در ۱۳ آذر آینده موارد قطعی روزانه به ۱۷۳ مورد خواهد رسید، همچنین پیش بینی می شود تعداد بستری روزانه به ۵۷ مورد برسد که هم اکنون آمار بستری های روزانه کرونایی در این شهرستان ۴۰ نفر است و اگر این آمار به ۵۷ نفر برسد دیگر هیچ جایی برای بستری نداریم.

عظیمی نژاد افزود: پیش بینی می شود در۳۰روز آینده تعداد بستری ها به یک هزار و ۳۰۰ مورد برسد که در این صورت ظرفیت بیمارستان۲۲بهمن که ۲۵۰ تخت است جوابگو نخواهد بود البته ما به مردم قول داده ایم اگر بیمارستان جدیدی ایجاد کنیم این بیمارستان ۳۰۰ نفر ظرفیت داشته باشد اما متاسفانه پرسنل و امکاناتی برای مداوای این بیماران نداریم. 

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم هیچ ارگانی را مجبور به همکاری کنیم اظهار داشت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب کرونایی در این شهرستان همه باید دست به دست دهیم.

عظیمی نژاد درباره مصاحبه فرماندار نیشابور در خصوص اعمال محدودیت های بین شهری در نیشابور با توجه به شرایط بحرانی این شهرستان گفت: بحث ستاد فرماندهی ملی کرونا در اختیار وزیر کشور است و تصمیمات درباره اِعمال محدودیت ها براساس دستورات ستاد ملی کرونا اتخاذ می شود.

عظیمی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار تست کرونا از شهروندان گرفته شده که این آمار تا آخر آبان ماه به ۵۰۰ مورد تست درهر روز خواهد رسید خاطر نشان کرد: آزمایشگاه دوم کرونای این شهرستان نیز درحال راه اندازی است. 

وی با اشاره به دو بیمارستان دولتی شهرستان نیشابور گفت: تمام فعالیت های غیرکرونایی شهرستان در بیمارستان حکیم انجام می شود و بیمارستان ۲۲بهمن سنگر خدمت رسانی به بیماران کرونایی است.

عظیمی نژاد افزود: همچنین ما در هیچ کدام از بیمارستان ها از سی تی اسکن پیشرفته برخوردار نبودیم ولی امروز هم در بیمارستان ۲۲ بهمن و هم در بیمارستان حکیم از سی تی اسکن پیشرفته برخورداریم و آندوسکوپی و کلونسکوپی هم جزو این ظرفیت ها بوده اند که در این خصوص از ظرفیت طرح سلامت  استفاده کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز