خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژی در گفت و گو با ایلنا:

افزایش قیمت ارز انگیزه افراد برای قاچاق بنزین را افزایش داد/تفکر رئیس جمهور آینده باید بر مبنای مقاومت باشد نه براساس سازش

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۰۹۰

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تاکنون هیچ اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین نشنیده است، گفت: تعیین قیمت بنزین در بودجه سال آینده به میزان نرخ تورم بستگی دارد اما تا کنون هیچ موضوعی درباره وضعیت قیمت بنزین در سال آینده در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا فریدون عباسی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در صورتی‌که کارت سوخت ها درست کنترل شود می تواند میزان مصرف سوخت هر اتومبیل را به صورت دقیق مشخص کند، افزود: بی شک این کنترل از مصرف زیاد افراد جلوگیری می‌کند و مشخص شدن خودروهای پر مصرف  از دیگر مزایای کنترل کارت های سوخت است.

نماینده مردم کازرون و کوه چنار با اشاره به اینکه بی شک کنترل دقیق کارت های سوخت تاثیر زیادی بر وضعیت قاچاق سوخت دارد ادامه داد: نباید فراموش کرد که تعیین قیمت بنزین به میزان هزینه تمام شده این محصول در کشور بازمی گردد.

ارزش فروش بنزین در دیگر کشورها بیشتر از ایران است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه ارزش فروش بنزین در دیگر کشورها به مراتب بیشتر از فروش این محصول در جایگاه‌های داخل کشور است، ادامه داد: افزایش بی رویه نرخ دلار باعث شده که قیمت بنزین در بیرون از کشور زیاد شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: افزایش قیمت ارز انگیزه افراد برای قاچاق بنزین را  افزایش می دهد چرا که افراد با فروختن بنزین در خارج از کشور می توانند درآمد مناسبی کسب کنند و به تبع آن ریال بیشتری هم در داخل کشور کسب می کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه وسعت زیاد مرزهای کشور کشور باعث می‌شود تا تخلفاتی در بعضی از نقاط انجام شود بیان کرد: متاسفانه در گذشته شاهدیم که مسئولان و کارشناسان این بخش تخلفاتی را در موضوع قاچاق سوخت انجام دادند.

عباسی با اشاره به اینکه تا زمانی که نرخ ارز کنترل نشود و قیمت محصولات داخلی مطابق با نرخ ارز نباشد بی شک شاهد قاچاق کالا به دیگر کشورها هستیم، گفت: از این رو دسترسی راحت مردم به سوخت باعث می‌شود تا افراد به راحتی بتوانند از این کالا درآمد کسب کنند.

افزایش قیمت ارز انگیزه افراد برای قاچاق بنزین را  افزایش داد/تفکر رئیس جمهور آینده باید بر مبنای مقاومت باشد نه براساس سازش

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و به محاصره در آمده‌ایم ادامه داد: تحریم بیشتر کالاها و عدم بازگشت پول حاصل از صادرات به داخل کشور باعث شده تا در شرایط سخت و جنگی  قرار گیریم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به اینکه طبیعی است که در شرایط جنگ دیگر کشورها اجازه ورود هر کالایی را به ما ندهند گفت: بی شک در چنین شرایطی تنها کالاهایی که مورد نظر کشور های مقصد صادرات ما است و باعث رونق بازار های آنها می شود را می‌توانیم وارد کنیم.

او با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت های داخلی باید مشکلات را در درون کشور حل کنیم افزود: بی شک تا زمانی که مسئولان اجرائی برای حل مشکلات به کشورهای خارجی نگاه می کنند ما با این مشکلات مواجه خواهیم بود.

عباسی با اشاره به اینکه در جهت بهبود این وضعیت نیاز است منتظر بمانیم تا تفکر حاکم بر دستگاه های اجرائی تغییر کند، افزود: به عنوان مثال مردم نباید در انتخابات 1400 به شخصی رای دهند که تفکرش مشابه با رئیس جمهور فعلی است چرا که تفکر رئیس جمهور آینده باید بر مبنای مقاومت و نه بر اساس  سازش و تنش زدایی باشد.

وی با بیان اینکه بی شک رئیس جمهور آینده باید تمام تلاشش را بر روی تهدید زدایی معطوف کند، افزود: مشکلاتی که در برنامه های 5 ساله وجود دارد اجازه رشد و توسعه را نمی دهد.

عباسی با اشاره به اینکه بی شک درست نوشته شدن برنامه‌های ۵ ساله و اجرایی بودن این برنامه می‌تواند باعث رشد و توسعه کشور شود ادامه داد: در جهت پاسخ به این پرسش ها باید میزان تحقق برنامه های ۵ ساله پنجم و ششم توسعه را مورد ارزیابی قرار دهیم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: متاسفانه عوض شدن دولت ها و روی کارآمدن تیم جدید باعث می شود که تیم اجرایی جدید برنامه های ۵ ساله ای را که دولت قبل نوشته است ،اجرا نکند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه نداشتن نظریه ثابت در حاکمیت از دلایل اصلی عملیاتی نشدن برنامه های ۵ ساله است افزود: بی شک حاکمیت کشور بر مبنای یک نظریه ثابت حرکت نمی کند به طوری که نظریه های بخش رهبری با بخش اجرایی متفاوت است و این در حالی است که تا زمانی که نظریه‌های رهبری و دولت یکسان نشود نمی‌توان شاهد توسعه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز