خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری استان خبر داد:

اجرای بهسازی و روکش 37 کیلومتر از راه‌های روستایی البرز

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۹۲۷

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، گفت: بهسازی و روکش 37 کیلومتر از راه های روستایی استان البرز به منظور ارتقاء سطح خدمات به روستاها و دسترسی سریع ساکنین به امکانات، پیگیری و اجرایی می شود.

به‌گزارش ایلنا از البرز، گودرز محمودی با اعلام این مطلب اظهار داشت: طی سال جاری این اداره کل متعهد شد 37 کیلومتر از راه‌های روستایی استان را در قالب طرح ابرار و اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی، بهسازی کند که از این میزان 25 کیلومتر در طالقان، 10 کیلومتر در ساوجبلاغ و 2 کیلومتر در اشتهارد وجود دارد.

محمودی با اشاره به اینکه اولویت بندی بهسازی و روکش راه های روستایی بر اساس شاخص هایی مانند تعداد خانوار، دسترسی به چندین روستا، خالی نبودن روستا از سکنه در طول تمام فصول و ... انجام می شود، افزود: در طالقان مسیر  جوستان – گته ده – گراب  حدود 18  کیلومتر است و از این  10 کیلومتر آن انجام شده که روستاهای  آنتنی، خجیره ،  دهدر و آسکان نیز از آن بهرمند هستند، مسیر  آنتنی-  انگه  700 متر  انجام شده و  آنتنی - اهوارک تا خوران نیز به طول 2/5 (دو و نیم) کیلومتر انجام شد و خوران به امیرنان 7 کیلومتر  در حال تعریض است. 

این مدیر استانی ادامه داد: همچنین مسیر روستای اورازان  به طول 3 کیلومتر  با مشارکت مردمی زیر سازی  و قیرپاشی شده و توسط راهداری آسفالت شد و آسفالت امیرنان به کذلک به طول 2 کیلومتر در شهرستان طالقان تا دو هقته آتی آماده بهره برداری خواهد بود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راه های روستایی ساوجبلاغ گفت: تکمیل راه روستایی ولیان – اسکولدره – سپیدداران – سیرود به طول 5  کیلومتر مورد تعهد این اداره کل است که از این مسیر ولیان – اسکولدره به طول 2 کیلومتر در حال زیر سازی بوده و آسفالت آن نیز انجام خواهد شد و در مسیر روستایی بریانچال  نیز که مقرر است به طول 5 کیلومتر بهسازی انجام شود در حال مطالعه و برآورد است.

محمودی به عنوان اینکه در حوزه ساوجبلاغ محورهای کوشکذر و قاسم آباد نیز در مجموع به طول 5/5 کیلومتر از محل اعتبارات تملک دارایی روکش آسفالت شده است، تصریح کرد: بهسازی و روکش 2 کیلومتر راه روستایی مورد تعهد در روستای حسن آباد شهرستان اشتهارد نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از راه مناسب و خدمات شایسته حق مردم و ساکنین عزیز روستاهاست، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات مناسب و انجام حمایت های لازم تمامی روستاهای استان از راه مناسب و ایمن برخوردار شوند.

 در استان البرز 927 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان 781 کیلومتر آن آسفالت و 145 کیلومتر آن شوسه است و از اواخر سال 98 نگهداری و توسعه راه های روستایی از اداره کل راه و شهرسازی منفک و  به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای واگذار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز