خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبر داد؛

احراز هویت اینترنتی؛ دام کلاهبرداران سایبری

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۸۶۹

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ضمن اشاره به اینکه مجرمان سایبری در پوشش هویت‌های جعلی اقدام به سوءاستفاده‌های مالی می‌کنند، تأکید کرد: احراز هویت اینترنتی به یکی از دغدغه‌های کسب‌ و کارهای این حوزه تبدیل‌ شده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: مسئله احراز هویت به دلیل رشد سریع فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده و شرکت‌ها و استارتاپ‌های مختلفی شروع به انجام این کار در کسب‌وکارهای خود کرده‌اند. هدف از احراز هویت این است که برای وب‌سایت و یا اپلیکیشن  باید مشخص شود که شخص همانی هست که ادعا می‌کند.

وی ادامه داد: برای وب گردی عادی مثل مطالعه مطلب یک سایت یا اشتراک خبرنامه و... احراز هویت اهمیتی ندارد، اما هنگامی‌که بحث تراکنش‌های مالی پیش می‌آید قضیه فرق می‌کند؛در این حالت احراز هویت یا اصالت‌سنجی غیر‌حضوری(الکترونیکی) به دلیل انجام کارهای غیرقانونی مثل پول‌شویی، کلاهبرداری از طریق عدم پرداخت رمز ارز، فرار مالیاتی، دزدی و هک حساب‌های بانکی بسیار مهم می‌شود. 

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: به دلیل اینکه در سامانه‌های وب و تحت موبایل، احراز هویت به‌سادگی انجام می‌شود و در این فرایند اطلاعاتی مانند تصویر کارت ملی، شناسنامه، کارت‌بانکی، عکس پرسنلی، شماره تماس و ... ارسال می‌شود، معتبر بودن شرکت و سایت و همچنین نگه‌داری از اطلاعات محرمانه مشتریان موضوعی است که هکرها و شیادان سایبری را حساس می‌کند، در این شیوه مجرمین سایبری با طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی احراز هویت، کاربران را به این صفحات هدایت و با اخذ اطلاعات شخصی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل یادآور شد: ویژگی‌های احراز هویت الکترونیک به دلیل صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در هزینه رفت‌وآمد، عدم ماندن در صف احراز هویت، تائید تصاویر و ویدئو توسط هوش مصنوعی مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرارگرفته است و به همین دلایل کاربران باید مراقب حریم و هویت شخصی خود باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز