خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی آبیک خبر داد:

پذیرش دختر ۱۰ ساله افغان مبتلا به اوتیسم در مرکز توانبخشی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۵۱

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از پذیرش دختر ۱۰ ساله تبعه افغان دارای اوتیسم و اختلالات رفتاری بسیار شدید در مرکز توانبخشی معلولان ذهنی طلیعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف کازانی گفت: یک دختر ۱۰ ساله دارای اوتیسم و اختلالات رفتاری بسیار شدید به همراه والدینش ۳ هفته پیش از یکی از استان‌ها به شهر آبیک مهاجرت کردند و ساکن این شهر شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به اینکه شهر آبیک منطقه ممنوعه برای حضور اتباع بیگانه محسوب می‌شود، اما به علت اینکه شرایط این دختر بسیار خاص و نگهداری وی در منزل، دشوار و بسیار خطرناک است، تصمیم گرفته شد خارج از نوبت این موضوع با تشکیل کمیسیون در اداره بهزیستی شهرستان آبیک بررسی و در کمترین زمان پرونده تشکیل شود.

وی افزود: با موافقت مسئولان بهزیستی استان، این دختر در مرکز توانبخشی معلولان ذهنی طلیعه قزوین مورد پذیرش قرار گرفت.

بیماری اوتیسم نوعی اختلال در حوزه روان‌شناختی، اجتماعی و عاطفی در افراد است که از جمله خصوصیات بیماران اوتیسمی می‌توان به صدمه به خود اعم از کوبیدن سر به زمین، گاز گرفتن و خاراندن پوست و کندن موی خود و آسیب رساندن به اعضای خانواده اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز