خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر شیراز مطرح کرد:

سرمایه‌گذاران از شیراز رانده می‌شوند/ اصرار‌ها برای تغییر نام خیابان شجریان شورا را مجبور به تغییر نظر کرد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۲۳

سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه هر سرمایه‌گذاری وارد شهر شیراز می‌شود با برچسب‌های و فشار‌های مختلف رانده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، سعید نظری در نشست خبری فصلی با رسانه‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب کمربندی شیراز گفت: کمربندی شیراز از لحاظ میزان تصادفات، نبود ایمنی لازم و ورود آن به محدوده شهر، مشکلات بسیاری را پدید آورده است.

سخنگوی شورای شهر شیراز در همین زمینه به مکاتبات متعدد با وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و ابراز داشت: بر این اساس، بار‌ها درخواست کرده‌ایم که وزارت راه و شهرسازی این کمربندی را به شهرداری واگذار کند؛ اما طبق قانون اختیار آنچه کمربندی نامیده شود در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.

راه و شهرسازی تاکنون به کمترین تعهدات خود درباره کمربندی شیراز عمل نکرده‌ است

وی افزود: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی تاکنون به کمترین تعهدات خود درباره کمربندی شیراز عمل نکرده‌ است؛ درحالی‌که شهرداری تمام تعهدات خود را درخصوص احداث تقاطع‌ها انجام داده که با توجه به اینکه در حریم شهر بوده، نباید صورت می‌گرفت اما برای رعایت حال مردم درباره آن‌ها اقدام شده است.

نظری با بیان اینکه برای گذراندن حتی خط باریک فیبر نوری از کمربندی باید از وزارت راه و شهرسازی مجوز گرفته شود، ابراز کرد: با این حال، هم شورا و هم شهرداری و هم استاندار فارس دقت نظر ویژه‌ای درباره وضعیت کمربندی دارند.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بین شورای شهر، شهرداری و استانداری در این خصوص بیان داشت: این جلسه مصوبات خوبی داشته است و در هفته آینده نیز با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی جلسات دیگری برگزار خواهد شد و امیدواریم با کمک نمایندگان مردم بتوانیم برای روشنایی و ایمنی کمربندی شیراز اقداماتی در خور مردم شیراز انجام دهیم.

تقاطع جام‌جم در شورا و شهرداری در حال بررسی است

سخنگوی شورای شهر شیراز همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص احداث تقاطع غیرهم‌سطح جام‌جم، با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح مشکل مالی وجود ندارد، اظهار داشت: تیم عمرانی شهرداری معتقد است که این تقاطع باید اجرا شود و موضوع را در جلسات متعددی نیز پیش برده‌اند؛ همچنین این طرح در کمیسیون‌های عمران و تلفیق شورا نیز بررسی شده است.

نظری افزود: تیم عمرانی شهرداری شیراز اصرار بر احداث این تقاطع دارد و مطالعات را در این زمینه صورت داده است؛ البته در مطالعات نخستین، سطح گذر بیشتری برای ایجاد این تقاطع در نظر گرفته شده بود که این ابعاد هم‌اکنون اصلاح شده است.

تقاطع جام‌جم منظر را مخدوش می‌کند و از ترافیک نمی‌کاهد

وی با بیان اینکه ساخت این تقاطع از ابتدا با انتقاد‌هایی همراه بود، ابراز داشت: مخالفان احداث آن در شورای شهر هم معتقدند احداث یک تقاطع در ارتفاع ۷ متری که از بزرگراه شهید سلیمانی به بلوار جمهوری اسلامی می‌رسد، منظر شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه مطالعات ارائه‌شده به شورا نشان نمی‌دهد احداث این تقاطع می‌تواند از حجم ترافیک بکاهد.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: مخالفان این طرح در شورا برآنند عبور خودرو‌ها از بزرگراه شهید سلیمانی بیشتر به‌ مقصد خیابان نمازی است و احداث این تقاطع دردی را از ترافیک محدوده مورد هدف دوا نمی‌کند؛ به هر روی این طرح، هم‌اکنون در شورا از سوی دو طیف موافق و مخالف در حال بررسی است که اگر این در آینده تقاطع احداث شود هزینه‌های کمتری برای شهر داشته باشد.

احداث تقاطع جام‌جم به‌صورت زیرگذر مشکلات بسیاری دارد

نظری درباره چرایی عدم اجرای این پروژه به‌صورت زیرگذر توضیح داد: در بخشی از این مطالعات، تقاطع یادشده هم به‌صورت زیرگذر و هم روگذر در نظر گرفته شده است، در بخش دیگری از پژوهش‌ها صرفا زیرگذر و در بخش دیگری هم صرفا روگذر مطالعه شده است.

وی هزینه احداث این تقاطع را به‌صورت زیرگذر بسیار سنگین برشمرد و بیان کرد: ضمن اینکه زیرگذر به سازه‌های آپارتمان‌های اطراف آسیب می‌رساند، به دلیل کوهستانی بودن قابلیت اجرای آن بسیار کم است و با امکانات موجود و در شرایط تحریم ساخت آن ممکن نیست؛ همچنین بسیار زمان‌بر خواهد بود؛ از سوی دیگر، صدا و سیما نیز اجازه تردد از زیرگذر را نمی‌دهد؛ درحالیکه روگذر راه را نمی‌بندد و سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر ساخته می‌شود.

اصرار‌ها برای تغییر نام خیابان شجریان شورا را مجبور به تغییر نظر کرد

نظری در پاسخ به برخی انتقاد‌ها درباره تغییر مصوبه شورای شهر و نامگذاری پیاده‌راه سلامت با نام استاد محمدرضا شجریان، گفت: در وهله اول، بهترین نامگذاری همان خیابان مقابل حافظیه بود؛ اما حجم مخالفت‌ها و اصرارها، شورا را مجبور به تغییر نظر کرد.

وی بیان داشت: در این زمینه چند گزینه دیگر نیز پیشنهاد شده بود اما در نهایت با پیشنهاد برخی هنرمندان، به این نتیجه رسیدیم که پیاده‌راه سلامت با این شرط که در آینده به گذری فرهنگی بدل شود، با نام استاد شجریان نامگذاری شود.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز اظهار کرد: امید است با این نامگذاری این پیاده‌راه به گذر فرهنگ و هنر بدل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز