خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

بستری ۵۲۱ بیمار کرونایی در قزوین / تعداد موارد مثبت قطعی جدید در استان رو به افزایش است

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۵۲۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: تعداد ۱۰۱ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس با علائم بالینی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۱۲ نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه همچنان آمار کرونا در سطح استان سیر صعودی دارد و کاهشی در تعداد مبتلایان به کرونا مشاهده نشده است، اظهار داشت: از شیوع بیماری کرونا تا کنون ۸۴۱ نفر از شهروندان براثر بیماری کرونا فوت کردند .

این مسئول با بیان اینکه اغلب بیماران بستری در بیمارستان ها به صورت خانوادگی هستند، اضافه کرد: این ویروس کاملا وارد چرخه خانوادگی شده و اگر در سطح خانواده‌ها نکات بهداشتی رعایت نشود و دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی همچنان وجود داشته باشد در شرایط حادی قرار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: هم اکنون روزانه ۸۰۰ تست کرونا در قزوین انجام می شود که این کار بیش از سه میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

نامدار افزود: متاسفانه افزایش تعداد موارد مثبت قطعی جدید در استان رو به افزایش است که باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود و مردم نیز همه موارد پروتکل بهداشتی را جدی بگیرند.

وی یاد آور شد: روز گذشته یک دستگاه مخزن ۸ تنی اکسیژن مایع برای بهره برداری و تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران تنفسی، به مرکز آموزشی و درمانی مستقل ولایت منتقل شد.

۱۲ هزار و ۲۹۵ نفر بیمار کرونایی در  استان قزوین تا کنون بستری شدند که از این تعداد ۸۴۱ نفر فوت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز