خبرگزاری کار ایران

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد خبر داد:

برداشت بیش از ۸۰ هزار تن گوجه فرنگی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۴۸۷

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: بیش از ۸۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع مشهد برداشت شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمود عبدالهی در این خصوص گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در امسال ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار از عوامل کاهش سطح زیر کشت محصول درمشهد است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد، میانگین برداشت این محصول را از هر هکتار مزرعه ۳۰ تن عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۸۰هزار تن گوجه فرنگی در این شهر تولید شود.

عبداللهی بیان کرد: امسال با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی ۴۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی این شهر به روش‌های نوین آبیاری کشت شده و بالغ بر ۲۰ درصد از مزارع گوجه فرنگی از نشائ صنعتی برای کشت استفاده شده است. امسال در۵۴۰ هکتار مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک انجام شد.

وی به توزیع بیش از ۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی امسال بین کشاورزان گوجه فرنگی کار این منطقه اشاره و تصریح کرد: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در شهرستان مشهد در هر هکتار ۳ نفر ثابت و بیش از ۲۰ نفر روز به صورت فصلی مشغول کار می‌شوند.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از مرداد ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

عبداللهی اظهار کرد: ۲۰ درصد محصول تولیدی به صورت تازه خوری و مابقی به واحد‌های فرآوری و کارخانجات رب شهرستان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز