خبرگزاری کار ایران

با تلاشی ۴ ساله صورت گرفت؛

تولید گوشت گیاهی برای اولین بار در کشور توسط جوان قوچانی

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۴۴۳

جوان قوچانی برای اولین بار در کشور موفق به تولید گوشت گیاهی شد که علاوه بر بالا بودن پروتئین، مضرات گوشت‌های حیوانی موجود در بازار را ندارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، میلاد حیاتی تنها جوان ایرانی که موفق به تولید گوشت گیاهی در کشور شده است درباره این گوشت گفت: تولید گوشت گیاهی به اصطلاح کارشناسان صنایع تغذیه "گوشت آنالوگ" تنها در چند کشور پیشرفته از جمله انگلستان انجام شده و در کشور فقط به صورت آزمایشگاهی چند نمونه ناموفق بوده که به نتیجه نرسیده است، اما با تلاشی که از سال ۹۴ تا ۹۸ انجام شده است موفق به ساخت گوشت "آنالوگ" از دانه‌های گیاهی شده ایم.

وی افزود: پروتئین گیاهی یکی از مهم‌ترین گرایش‌های مردم در دنیای جدید است، رساندن یک کیلوگرم گوشت با گذراندن روند پرورش، کشتار و حمل آن بسیار پرهزینه و در عین حال ناکارآمدتر از رساندن یک کیلوگرم گیاه سرشار از پروتئین است.

این تولیدکننده برتر ادامه داد: این طرح در ژورنال‌های علمی بین‌المللی به ثبت رسیده است.

حیاتی با اشاره به نبود حمایت مسئولان ذیربط از پروژه‌های اقتصادی، بیان کرد: اتفاقات گذشته مانند افزایش قیمت دلار و تحریم‌ها سبب شده تا کارآفرینان دچار مشکلات اقتصادی شوند در صورتی که نیاز به حمایت همه جانبه دارند، متاسفانه حمایتی که لازم است از طرح‌های دانش بنیان نمی‌شود و فقط بخش خصوصی با توجه به برآورد طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز