خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی:

توسعه متوازن نقش مهمی در رفع معضلات اجتماعی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۴۰۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه به توسعه متوازن در تمام نقاط استان، گفت: این رویکرد می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش و رفع معضلات اجتماعی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیار راستگو در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، گفت: استفاده از ظرفیت کلیه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای ساماندهی مناطق کم‌برخوردار و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در این مناطق، از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان است.

وی با اشاره به نقش سمن‌ها و نخبگان محلی در بسترسازی برای عمران و آبادانی مناطق کمترتوسعه‌یافته، خواستار بهره گیری از توان علمی و تجربه عملی این افراد و سازمان‌ها در رشد همه‌جانبه شهرها و روستاهای استان شد.

راستگو ادامه داد: خوشبختانه با راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در استان، تجارب بسیار خوبی را کسب کرده‌ایم و دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود لازم است از اولویت‌های شناسایی‌شده توسط این دفاتر به خوبی استفاده کنند.

وی همچنین خواستار توجه جدی به موضوع تقسیم عادلانه امکانات و نیروی انسانی در شهرستان‌های استان شد و تاکید کرد: تلاش برای توسعه متوازن و همه‌جانبه استان، زمینه‌ساز رفع مشکلاتی همچون مهاجرت از روستاها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و عوامل اجتماعی و اقتصادی شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در کلان‌شهرهای کشور، برخورداری عادلانه ساکنان این مناطق از کلیه امکانات و خدمات عمرانی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی را از اصول اساسی توسعه متوازن و عامل شکل گیری وفاق و انسجام اجتماعی دانست.

بدر شکوهی با بیان اینکه تمرکز بر سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و افزایش سطح زندگی شهروندان ساکن در این محلات، از اولویت های سازمان امور اجتماعی کشور است افزود: مطابق مصوبه ستاد بازآفرینی شهری مقرر است 30 درصد اعتبارات عمرانی این بخش به محلات کم برخوردار در شهرهای دارای سکونت‌گاه‌های غیررسمی تخصیص یابد.

وی همچنین با ارائه آمار سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان تصریح کرد: حدود 440 هزار نفر یعنی نزدیک به 12 درصد جمعیت استان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند که 300 هزار نفر از این جمعیت در 19 محله از کلان شهر تبریز سکونت دارند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، تاسیس 4 دفتر تسهیل گری در 6 محله از تبریز را با توجه به دستاوردهایی که دو 2 سال اخیر داشته اند یکی از مداخلات موثر وزارت کشور در حوزه سامان‌دهی سکونت گاه های غیر رسمی معرفی و اظهار امیدواری کرد شهرداری تبریز مطابق تفاهم نامه ای که با سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری منعقد کرده است در راه اندازی 15 دفتر تسهیل گری جدید و تحت پوشش قرار دادن کلیه جمعیت ساکن در این محلات تسریع کند.

در این جلسه گزارش عملکرد شهرداری تبریز، مرکز بهداشت استان و اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص خدمات ارائه شده در سکونت گاه های غیررسمی استان ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز