خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

توزیع ۴۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بین کشاورزان در سطح این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در جلسه کمیته فنی کود با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۸ هزار و ۷۳۶ تن انواع کود کشاورزی تامین شده است، افزود: از این میزان کود تامین شده بیش از  ۵ هزار و  ۸۱۱ تن ازته، یک هزار و ۱۱۶ تن کود فسفاته و بیش از یک هزار و ۸۰۹ تن نیز پتاسه تامین شده است.

وی افزود: این میزان کود به کشت محصولات زراعی پاییزه اختصاص داده شده است.

رئیس‌سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بر لزوم تخصیص به‌موقع کود به عوامل و عامیلن توزیع و تعاونی‌ها و نظارت بیشتر بر این مراکز تاکید کرد و گفت: در توزیع فسفاته و پتاسه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و برای ماه‌های باقی مانده سال زراعی جاری نیز پیش بینی و سهمیه لازم تامین شود.

وی گفت: برای جبران بخشی از هزینه کودهای کشاورزی بهره برداران می توانند با مشورت مراکز جهاد کشاورزی از کودهای زیستی جایگزین استفاده کنند.

خمسه افزود: کود یکی از مواردی است که باید تدابیر لازم برای تامین آن اندیشه شود تا موجب نارضایتی کشاورزان نشود.

وی تاکید کرد:  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین باید حداکثر تا پایان ۲۰ دیماه سهمیه کود مورد نیاز را تامین و وارد انبارها کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر لزوم دقت بیشتر در امر حواله نویسی برای کودهای کشاورزی در مراکز جهاد کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز