خبرگزاری کار ایران

با کمین شبانه نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی دامغان؛

حفاران غیر مجاز منطقه سیاه پره دامغان ناکام ماندند

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۳۰

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از دستگیری 4 حفار غیرمجاز در منطقه سیاه پره شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی قاسمی افزود: پس از دریافت اخبار از سوی حامیان میراث‌فرهنگی مبنی بر فعالیت و رفت و آمد افراد مشکوک در منطقه سیاه پره دامغان در چند روز اخیر، نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی دامغان با هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت اداره کل استان سمنان با حضور در منطقه به صورت نامحسوس و کمین شبانه، موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر حفار غیر مجاز شدند.

وی ضمن تقدیر از وظیفه‌شناسی و تلاش سه نفر از مامور یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی دامغان و جلوگیری از وقوع جرائم در حوزه میراث‌فرهنگی بیان کرد: با همکاری عوامل نیروی انتظامی شهرستان دامغان و کلانتری 17 دیباج اقدام غیر قانونی حفاران نافرجام ماند.

قاسمی با اشاره کشف و ضبط ادوات حفاری در این عملیات، گفت: «افراد دستگیرشده و خودروی متهمان برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

وی اظهار داشت: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره 31705 اعلام کنند تا نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در کمترین زمان پس از تأیید صحت و سقم گزارش، با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور قضایی به محل مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز