خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

محدودیت های ورزشی کرونایی در استان مرکزی اعمال می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۱۱۸

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اعلام محدودیت فعالیت‌های ورزشی در استان گفت: توجه به بخشنامه‌های ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان ضرروی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عابد حقدادی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت رشته‌های ورزشی پرخطر به لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان ممنوع، اما انجام تمرینات برخی رشته‎‌ها با شرایط خاص و رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است، افزود: بر این اساس رشته‌های باستانی و ورزش‌های زورخانه‌ای، رشته‌های ورزشی تکواندو، کاراته، کونگ فو، جودو، ووشو، کیک بوکسینگ و رشته های زیر مجموعه هیات رزمی و رشته‌های کشتی، کبدی و بوکس در بخش کومیته و مبارزه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. همچنین مراکز ماساژ ورزشی و استخرهای شنا و آب درمانی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

وی ادامه داد: رشته های ورزشی فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، هاکی، سپک تاکرا، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، گلبال در سالن های سرپوشیده تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد. رشته‌های ورزشی بدنسازی، کار با دستگاه، ایروبیک و کلیه ورزش‌های هوازی زیرمجموعه هیات همگانی و رشته شطرنج تا اطلاع ثانوی و در تصمیم‌گیری مجدد تعطیل هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: فعالان رشته ورزشی فوتبال با حداقل تعداد نفرات در هر تایم تمرینی که در زمین های چمن بزرگ حداکثر ۳۰ نفر و در زمین های مینی فوتبال حداکثر ۱۵ نفر را شامل می‌شود، می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند. ورزشکاران رشته‌های راکتی شامل تنیس خاکی، بدمینتون، پینگ پنگ، اسکواش و رشته دارت می توانند به تعداد نفرات در هر تایم تمرینی به ازای هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر ۱۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت نمایند. فعالان رشته‌های بولینگ و بیلیارد به ازاء هر ۱۰۰ متر مربع حداکثر 8 نفر در هر نوبت تمرینی می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت نمایند.

حقدادی تصریح کرد: همچنین فعالان رشته های ورزشی اسکیت، دو و میدانی، کوهنودی، دوچرخه سواری، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ورزش های هوائی، در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند فعالیت نمایند. فعالان رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، شیرجه، رزمی، کاراته کاتا و صخره نوردی می‌توانند در سالن‌های بزرگ و اختصاصی با ارتفاع بالای ۶ متر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت نمایند.

وی بیان داشت: فعالان رشته‌های تیراندازی با تفنگ و شمشیربازی به صورت انفرادی و با استفاده از تجهیزات شخصی می توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله فعالیت کنند. همچنین ورزشکاران رشته ورزشی گلف، اتومبیلرانی و موتورسواری می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت بپردازند و تمرین رشته ورزشی وزنه‌برداری به شرط حضور حداکثر 8 نفر در هر نوبت تمرینی در سالن ورزشی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بلامانع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز