خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اصفهان عنوان کرد؛

افزایش امکان ارزآوری با طرح فروش نفت به بخش خصوصی/ راه‌اندازی کاربو ترمینال فرودگاه اصفهان ؛ قدمی برای صادرات کشور

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۶۳۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: وزارت نفت با طرح استان اصفهان مبنی بر فروش نفت به بخش خصوصی فعال در حوزه پالایش و تصفیه موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید حسین قاضی عسگر اظهار داشت: ما از وزارت نفت مجوز فعالیت در حوزه های شیمیایی و پالایش نفت خام را دریافت کردیم و این خبر مهمی برای فعالان صنعت پالایش و فروش مواد نفتی در این استان است.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی دارای امکانات پالایشگاهی با تولید محصول نفتی دارای بازار مناسب و صادرات به کشور های همجوار، می توانند خون تازه ای به صنعت نفت و درآمدارزی استان و کشور تزریق کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طرح فروش نفت خام اولین بار توسط استان ما به وزارت نفت ارائه شد افزود: استان های دیگر به اندازه اصفهان در این بخش قدرت ندارند؛ ما می توانیم با استفاده از این مصوبه خیلی از بخش های حوزه پالایش و تصفیه مواد نفتی که به دلیل شرایط اقتصادی بیکار شده بودند را دوباره به چرخه کار و تولید برگردانیم.

وی یاد آور شد: فعالان اصفهانی این حوزه زین پس قادرند نفت خام بخرند، آن را به بنزین، گازوییل، نفت کوره و ترکیبات سنگین تبدیل و برخی از فعالین اقتصادی قادرند مازوت آن را تصفیه و به ترکیبات با ارزش تبدیل کنند.

قاضی عسگر تصریح کرد: پیشنهاد ما آزادسازی نفت به صورت فروش در بورس و راه اندازی نفت فروشی مدرن مثل بقیه دنیا است. در این طرح بخش خصوصی امکان دارد کمتر از ۶۰۰۰ لیتر نفت خام را به صورت مستقیم و به راحتی خریداری کند.

وی تاکید کرد: در شرایط تحریم ها بخش خصوصی راه خرید و فروش محصولات نفتی را بهتر بلد است و می تواند بدون محدودیت تحریمی برای کشور ارز آوری کند. اتفاقی که پیشتر هم در اصفهان شاهد آن بودیم و صادرات نفتی خوبی انجام شده است.

کنترل نرخ بیکاری در استان اصفهان

معاون امور هماهنگی استانداری اصفهان نرخ بیکاری استان اصفهان را  یازده و ۶ دهم درصد اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به تابستان ۹۸  افزایش مختصری داشته، ولی با توجه به کرونا و شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری تاحد زیادی کنترل شده و در این زمینه عملکرد خوبی داشتیم.

توسعه های اقتصادی اصفهان

وی به تصویب تداوم ساخت شهرک طلا و جواهر با حضور بخش خصوصی و شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: در حوزه پوشاک و کیف و کفش نیز اصفهان معروف به منچستر ایران است و میزبانی ما از جشنواره مد و پوشاک فجر در بهمن ماه سال جاری تاییدی بر این ادعا است.

وی اضافه کرد: توسعه صنعت پوشاک و کیف و کفش با ارزش افزوده بالا در دستور کار است و ایجاد شیمی پارک ها در شهرک صنعتی شهرضا هم از جمله طرح های توسعه اقتصادی استان هست.

تقویت صنایع سبز و کم آب بر

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: قصد داریم صنایع کم آب بر و سبز را تقویت کنیم. به همین منظور در صدد ایجاد شهرک رمز ارز در منطقه فریدن هستیم. تولید بیتکوین، ایجاد صرافی و تولید دستگاه ماینر سبب ارز آوری و کسب درآمد بیشتر در استان اصفهان می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در این بخش مسولان کشور باید مشوق هایی مانند برق ارزان در نظر بگیرند، چراکه نرخ برق و زمین در این حوزه بسیار تاثیر گذار است.

گردشگری ایمن

قاضی عسگر با بیان اینکه با شیوع کویید ۱۹ صنعت گردشگری در دنیا ضربه بزرگی خورد گفت: ترکیه سریع خودش را با توسعه گردشگری ایمن جمع و جور کرد و گفته می شود روزانه ۸۰ سورت پرواز فقط در آنتالیا می نشیند. امیدواریم بتوانیم مسولان را قانع کنیم که می شود گردشگری ایمن داشت و شاهد فعال سازی گردشگری ایمن در اصفهان باشیم.

صادرات به کشورهای عضو اوراسیا و اکو

وی با اشاره به حضور صادر کنندگان  در استان  افزود: با حضور این افراد توانسته ایم صادرات چشمگیری به روسیه و کشور های عضو اوراسیا و اکو داشته باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در استان ۲۳۰۰ هکتار فضای گلخانه ای داریم که  بیش از ۹۰ درصد تولیدات مان به سراسر روسیه صادر می شود.

وی یادآور شد: جای کار خیلی زیاد است و  باید نقاط قوت خود را شناسایی و بر مزیت ها تاکید کنیم.اولویت اول کاری ما صادرات است و راه اندازی کاربو ترمینال فرودگاه اصفهان از مزیت ها و اقدامات خوب ما در این بخش بود؛ این افتخار استان اصفهان است که از سراسر کشور بیش از ۲۴۰۰ تن محصول از این کاربو ترمینال صادر کرده ایم.

به گفته وی هفته ای چهار پرواز به کشور کویت انجام و محصولات صادراتی ایران از طریق این کشور به سایر کشورها صادر می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز