خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیشابور خبر داد:

برگزاری مانور لحظه صفر در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۷۰

فرماندار نیشابور گفت: در یک ماه آینده مانور لحظه صفر در سطح شهرستان برای ارزیابی عملکرد مدیران در مواقع بحرانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور علیرضا قامتی در جلسه شورای راهبردی پدافند غیر عامل شهرستان نیشابور گفت: سال گذشته این مانور در سطح استان در ساعت یک بامداد برگزار شد که در این مانور حدود ۹۵ درصد مدیران طی ۱۵ دقیقه در محل خدمت حضور پیدا کردند.

وی افزود: اولویت نخست دشمنان حمله به زیرساخت‌های کشور است تا خدمت‌رسانی به شهروندان مختل شود لذا باید به رویکرد پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و ادارات و ایمن سازی بانک‌های اطلاعاتی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

قامتی ادامه داد: در این راستا باید فعالیت‌های ضروری اولویت‌بندی شود و پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شود که در صورت قطع خدمات تا چند ساعت می‌تواند ادامه پیدا کند و پشتیبانی لازم تامین شود تا در صورت وقوع بحران مدیریت خدمت‌رسانی به شهروندان ادامه پیدا کند.

فرماندار نیشابور اظهار کرد: امروز ارتقای پایداری ملی باید به طور جدی در دستور کار مدیران قرار بگیرد زیرا در صورت بی‌توجهی به این موضوع قدرت مقابله با بحران کاهش می‌یابد و اگر در این حوزه آمادگی لازم را نداشته باشیم فعالیت‌های عملیاتی و مدیریت بحران‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

قامتی تصریح کرد: دشمن برای تک تک مدیران در کلیه سطوح طرح و برنامه دارد و در این راستا مدیران باید اطلاعات و آگاهی خود و زیرمجموعه‌‌شان را افزایش دهند و به طور قطع هر کس پدافند غیرعامل را جدی نگیرد قطعا به طور جدی آسیب خواهد دید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور نیز گفت: رزمایش خودحفاظتی امروز ساعت ۱۲ و ۳۰ تا ۱۵ در سطح کلیه ادارات، دستگاه‌ها و صنایع سطح شهرستان در حال انجام است.

سرهنگ علی نیک‌یاد افزود: در این چارچوب هر اداره‌ای متولی مستقیم نظارت و حفاظت از زیر مجموعه خودش بوده و پشتیبانی هر مجموعه هم برعهده پایگاه بسیج آن اداره است.

وی اظهار داشت: تیم‌های نظارت، بازرسی و کنترل برای ارزیابی ادارات در این رزمایش پیش‌بینی شده و طرح حفاظت از مقر هر مجموعه که قبلا تهیه شده باید به‌روزرسانی و تایید شود.

وی ادامه داد: بر اساس سناریویی که نوشته شده تعدادی تیم‌ در نقش اغتشاش‌گر پیش‌بینی شده تا نحوه مقابله با این تیم‌ها در مواقع بحرانی توسط ادارات و سازمان‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز